De luni, 30 august, viteza maximă admisă în capitala Franţei este de 30 de km/h. Ideea este ca traficul rutier să fie diminuat şi de a privilegia bicicleta ori transportul în comun, transmite rfi.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cu toate acestea, unii bicicliști circulă în Paris cu peste 30 de km/h. Vor exista şi mici excepţii de la acest minim de viteză – spre exemplu, pe Champs Elysées se va putea circula în continuare cu 50 de km/h ori pe șoseaua ce înconjoară Parisul, perifericul, va fi menținută viteza actuală de 70 de km/h. Pentru cei care nu vor respecta noua decizie a Primăriei Capitalei, amenda este de 135 de euro și retragerea a 2 puncte de pe permisul de conducere.

Până acum, această limită de viteză – de maximum 30 de km/h era în vigoare pentru 60% din străzile capitalei.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Un raport francez arată însă că maşinile poluează mai mult la o viteză de 30 de km/h decât cele care înaintează cu 50 de km/h. Explicaţia: o maşină ce rulează la o viteză scăzută emite mai mult dioxid de carbon. Un prim studiu publicat pe această temă în 2019 indica acelaşi lucru.

Cel mai puţin poluează o maşină care circulă cu 70 de km/h, arată studiul realizat de Centrul pentru Mediu, instituţie aflată în subordinea Ministerului pentru Tranziţie Ecologică.

În centrul oraşelor, maşinile poluează cu până la 15% mai mult circulând cu 30 de km/h decât cu 50 de km/h. De aceea, la orele de vârf, când multe maşini circulă la viteze foarte mici din cauza blocajelor de trafic, nivelul de poluare este cel mai ridicat.

Cu toate acestea, Agenţia pariziană pentru Climat susţine că « noua măsură va fluidiza traficul şi va reduce poluarea atmosferică cea care provoacă 2.500 de decese anual, în capitala Franţei ».