Retailerul francez de articole sportive Decathlon, prezent și în România, își propune să crească prin achiziții de branduri specializate/ La începutul anului a cumpărat un retailer german de alpinism

decathlon Sursa foto: Decathlon

Retailerul francez de articole sportive Decathlon caută branduri specializate pentru a-și extinde afacerea, capitalizând pe o scădere post-pandemică în industrie care a făcut multe firme ținte atractive, a declarat CEO-ul Barbara Martin Coppola, scrie Reuters.

Compania privată cunoscută pentru echipamentele sale sportive accesibile a cumpărat retailerul german de alpinism Bergfreunde în ianuarie pentru “sute de milioane” de euro, iar o nouă divizie are în vedere obiective mai mari în Europa și mai departe, a adăugat Martin Coppola.

“Există o mulțime de oportunități în ceea ce privește companiile care fac lucruri foarte interesante, dar din cauza pieței și a cererii s-ar putea afla într-o situație dificilă”, a declarat ea pentru Reuters.

O creștere a cererii de îmbrăcăminte și echipamente legate de exerciții fizice în timpul pandemiei Covid a stimulat vânzările, dar multe mărci au fost prinse cu un exces de stoc după ce oamenii s-au întors la modele de lucru mai regulate.

Mărcile nou apărute, cum ar fi specialiștii în pantofi de alergare On și Hoka, sunt, de asemenea, o provocare pentru jucătorii consacrați, deoarece consumatorii caută produse specializate pentru diferite sporturi.

Decathlon se bazează pe expertiza sa în sporturi precum alergarea, ciclismul de șosea și alpinismul și, de asemenea, își sporește cheltuielile de marketing, inclusiv prin sponsorizarea pentru prima dată a Jocurilor Olimpice de la Paris.

Noua sa unitate Decathlon Pulse va viza achiziții în domenii de vârf care nu sunt deja acoperite de activitatea principală.

Martin Coppola, care ocupă această funcție de puțin mai mult de doi ani, a menționat fitness-ul ca fiind un domeniu de interes, precum și noile modele de afaceri, cum ar fi vânzările la mâna a doua și leasingul de echipamente, care înregistrează deja o creștere puternică la Decathlon.

Decathlon, care a generat vânzări de 15,6 miliarde de euro în 2023 în peste 70 de țări și un profit de 931 de milioane de euro, și-a revizuit strategia, reducând numărul de mărci pe care le vinde de la 80 la 12.

Compania are 1.750 de magazine, Franța fiind cea mai mare piață a sa și o prezență importantă și în China. În România, Decathlon este prezentă din 2009 și are acum o rețea de 35 de magazine.

De asemenea, Decathlon Pulse dispune de 300 de milioane de euro pentru investiții în capital de risc în următorii patru ani. Aceasta urmează celor 400 de milioane de euro investite în 21 de firme începând cu 2018, inclusiv achiziționarea Bergfreunde și a specialistului francez în echipamente de ciclism Alltricks, precum și alte investiții mai mici.

“Decathlon Pulse este o continuare a ceea ce se întâmpla, dar cu mai multe mijloace și mai multă accelerare”, a declarat Martin Coppola.

 

Sursa foto: Decathlon

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *