CFR Infrastructură și constructorul turc Yapi au semnat contracte pentru reparații rapide cu finanțare prin PNRR pentru Magistrala București – Craiova, cele 11 loturi atribuite din administrarea Regionalei de căi ferate București fiind pentru o lungime totală de 46 kilometri. La prima licitație pentru 16 loturi dintre București și Videle, CFR Infrastructură a primit oferte doar pentru 4 loturi (detalii aici).
Reparațiile dintre București și Zăvăstreni (lângă Videle) se fac pentru ridicarea restricțiilor de viteză și creșterea vitezei la 120 km/h, viteza proiectată a liniei, iar termenul de execuție este de 24 de luni.
„Sucursala regională CF București și SC Yapi Merkezi Inșaat ve Sanayi A.Ș, au semnat 11 contracte, pentru execuția lucrărilor de tip QUICK WINS, pe linia CF București – Craiova. Valoarea totală a celor 11 contracte de lucrări este de 220.585.443 RON, fără TVA, și au drept scop ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h (funcție de configurația traseului) pe următoarele loturi, în lungime totală de 46,5 km. Menționăm faptul că, în cadrul celor 11 contracte, fiecare cu durata de implementare de 24 de luni, antreprenorii vor executa lucrări de tip QUICK WINS, pe o lungime totală de 46,5 km CF, cu materiale de cale noi achiziționate de constructor, lucrări care vizează înlocuirea punctuală a elementelor componente ale suprastructurii căii – șină, traverse, aparate de cale, piatră spartă – sau orice alt element care va conduce la creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței și a confortului călătorilor”, arată compania de stat.
La sfârșitul anului trecut, CFR Infrastructură și constructorii Proiect Consult, Rotary Construcții și Strabag (Austria) au semnat contracte de aproximativ 300 milioane lei pentru reparații rapide prin PNRR pentru Magistrala M 100 București – Craiova: 21 de contracte, din care 4 loturi (10 km) la Regionala CFR București, contracte semnate cu Strabag pentru secțiunea București – Videle, respectiv 17 loturi (51 de kilometri) din Teleorman și Olt între Videle și Caracal cu Proiect Consult și Rotary Construcții.