Renault intenţionează să lanseze 10 automobile electrice până în 2025, iar vehiculele complet electrice ar urma să reprezinte 90% din modelele Renault în 2030, a anunțat directorul general al companiei, Luca de Meo.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Constructorul auto francez a dezvăluit miercuri o strategie mai ambiţioasă pentru vehiculele electrice, mizând pe noi versiuni, mai accesibile, ale automobilelor sale de talie mică pentru a recupera decalajul care îl separă de Volkswagen pe acest segment în creştere rapidă, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Proprietarul Dacia mizează pe faptul că o versiune electrică a clasicului model compact Renault 5, care a ieşit din producţie în 1990, va cuceri imaginaţia şoferilor de astăzi. Tot miercuri, Renault ar urma să dezvăluie noul său model electric „4ever”. Potrivit unor surse din interiorul companiei, va fi vorba de o relansare a modelului hatchback Renault 4, care a ieşit şi el din producţie secolul trecut.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Luca de Meo a spus că noile platforme special dedicate pentru vehiculele electrice precum şi un hub de producţie dedicat vehiculelor electrice în nordul Franţei vor permite Renault să livreze vehicule electrice la preţuri accesibile. „Astăzi este o accelerare istorică a strategiei Renault Group în domeniul vehiculelor electrice”, a spus Luca de Meo.

Timp de mai mulţi ani, modelul Renault Zoe a fost cel mai vândut vehicule electric din clasa sa în Europa, dar între timp a pierdut teren în faţa unor modele precum modelul compact electric Volkswagen ID.3 Cifrele de vânzări arată că ponderea Volkswagen pe piaţa vehiculelor electrice din Europa a crescut la 25% în 2020, de la 14% în 2019, devansând alianţa Renault, Nissan, Mitsubishi, a cărei pondere a scăzut de la 23% în 2019 până la 19% în 2020.

Luca de Meo, fost director la Volkswagen unde a relansat marca Seat, a fost însărcinat să ajute Renault să depăşească criza provocată de arestarea fostului şef Carlos Ghosn, care a lăsat în urmă un grup auto cu o multitudine de modele dar cu marje de profit reduse.

Planul de relansare al lui Luca de Meo, botezat „Renaulution”, presupune disponibilizarea mai multor mii de angajaţi, reducerea gamei de modele şi îmbunătăţirea cooperării între cei trei parteneri ai alianţei. Recent Renault a informat că îşi va combina trei uzine din nordul Franţei într-o nouă entitate legală, denumită Renault ElectriCity, care va produce 400.000 de vehicule electrice pe an în 2025.

În 2020, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condiţiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane de unităţi. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.