Renault lucrează la un nou SUV electric care ar putea înlocui Renault Kadjar

renault jadjar Sursa foto: Renault

Renault lucrează la un nou model SUV complet electric, care va fi prezentat la Salonul Auto de la Paris în 2022 și lansat în 2023, potrivit unui raport din presa britanică. Noul Renault BEV va folosi platforma Alliance CMF-EV.

După cum relatează revista Auto Express, citând informații de la membrul consiliului de dezvoltare Gilles Le Borgne, noul SUV electric va fi poziționat între cele două modele cunoscute anterior bazate pe CMF-EV, Renault Mégane E-Tech și Nissan Ariya și se așteaptă ca vehiculul încă nenumit să înlocuiască modelul cu combustie internă Renault Kadjar.

Kadjar a fost introdus în 2015 și se bazează pe platforma CMF. SUV-ul are o lungime de aproximativ 4,45 metri, cu un ampatament de 2,65 metri, o lățime de 1,84 metri și o înălțime de aproximativ 1,60 metri. Pentru comparație: cu o lățime similară, Nissan Ariya este cu aproximativ 15 centimetri mai lung, iar Mégane electric prezentat la IAA în septembrie are o lungime de 4,21 metri. Pentru SUV-ul electric, aceasta ar duce probabil la o lungime cuprinsă între 4,40 și 4,50 metri.

După cum a spus Le Borgne într-un interviu, CMF-EV poate fi în principiu utilizat pentru vehicule cu lungimea de până la 4,70 metri și ampatamentul de 2,78 metri. Cu toate acestea, deoarece șeful dezvoltării a afirmat literalmente că noul model va sta între Mégane E-Tech Electric (4,21 metri) și Ariya (4,59 metri), este puțin probabil ca Renault să depășească limita superioară a noului model SUV. În plus, SUV-ul electric va fi lansat doar cu cinci locuri, nu cu șapte locuri pe modelul Dacia Jogger.

Bateria de 60 kWh este considerată a fi potrivită pentru noul vehicul. Deși această baterie este cea mai mare opțiune pentru Mégane E-Tech Electric, noul SUV Renault va adopta probabil bateria Nissan Ariya.

„Cantitatea maximă de energie la bord va fi de 87 kWh”, spune Le Borgne. Ceea ce ar trebui să permită o autonomie de până la 500 de kilometri în SUV-ul Renault.

Motoarele vor fi montate frontal și vor produce 160 kW (60 kWh) sau 175 kW (87 kWh) în funcție de baterie.

Prin renunțarea la motorul electric din spate, spațiul de încărcare trebuie mărit. Potrivit Auto Express, SUV-ul electric va oferi mai mult spațiu de încărcare decât Kadjar. Modelul cu combustie are o portbagaj de 472 litri. Cu bateria CMF-EV înaltă de numai unsprezece centimetri, spațiul interior pentru pasageri ar trebui mărit.

Potrivit ultimelor informații de pa piață, Renault planifică un total de zece noi modele electrice până în 2030.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: