Pana mondială care a afectat joi bănci și companii aeriene, în special din Australia și Statele Unite, nu a fost provocată de un atac cibernetic, a afirmat vineri furnizorul american de servicii Akamai, citat de boursorama.com.
Potrivit sursei citate, circa 500 dintre clienții său au fost privați de conexiune la iinternet din cauza unei probleme legate de unul dintre produsele sale de securitate pentru rețele.
Această întrerupere a afectat companiile aeriene American Airlines, Delta Air Lines, United Airlines și Southwest Airlines precum și majoritatea marilor bănci din Australia, privând clienții acestora de accesarea site-urilor de internet și a aplicațiilor.
Potrivit Akamai, problema a fost rezolvată în circa patru ore dar majoritatea site-urilor nu au fost afectate decât aproximativ o oră.
“Incidentul nu a fost provocat de o actualizare și nici de un atac informatic”, a precizat societatea, adăugând că la originea problemei s-a aflat o problemă de rutare a datelor care a fost de atunci remediată.
Această problemă era legată de un produs destinat evitării atacurilor de tipul DDoS, care constau în trimiterea masivă de date către un server, pentru a-l scoate din uz.
Această pană a fost cel mai recent incident care atrage atenția asupra platformelor internet care au devenit vitale pentru economie și a rolului esențial pe care îl joacă câteva companii, majoritatea necunoscute marelului public, în funcționarea web-ului.
Săptămâna trecută, site-uri de presă și ale guvernului americane, printre care cel al Casei Albe, New York Times sau Amazon, au fost temporar afectate de o problemă survenită la societatea americană Fastly care oferă un serviciu pentru accelerarea vitezei de încărcare a paginilor de internet.
Akamai propune de asemenea o întreagă gamă de produse destinate îmbunătățirii performanțelor și securității pe internet.