Şapte din zece consumatori (71%) sunt mai interesaţi de reducerea costurilor şi a consumului de energie decât în urmă cu un an şi doar 40% cred că furnizorul lor de energie va crea valoare pentru ei şi pentru comunitatea din care fac parte, în viitor, reiese din raportul EY “Energy transition consumer insights”, publicat miercuri.
Cercetarea de specialitate arată, totodată, că 65% dintre respondenţi au declarat că interesul pentru monitorizarea consumului de energie, reducerea impactului asupra mediului (61%) şi achiziţionarea de noi produse şi servicii energetice (50%) a crescut în ultimul an.
În acelaşi timp, aproape jumătate dintre consumatori (42%) susţin că ar prefera mai mulţi furnizori de soluţii energetice în locul unuia singur, iar peste un sfert dintre aceştia s-ar adresa unei companii, precum un retailer online, un furnizor de energie solară sau un retailer care oferă îmbunătăţiri pentru locuinţă în locul furnizorului lor de energie, atunci când vine vorba de soluţii.
Potrivit sursei citate, majoritatea consumatorilor a investit, deja, sau intenţionează să investească în produse care să le schimbe stilul de viaţă din punct de vedere energetic: 82% în electrocasnice eficiente din punct de vedere energetic, 67% în ferestre, uşi şi izolaţii eficiente din punct de vedere energetic, 60% într-un termostat inteligent şi 59% într-un vehicul electric.
În ceea ce priveşte încrederea consumatorilor în furnizorii de energie, doar 40% din totalul celor chestionaţi sau declarat încrezători în faptul că furnizorul lor de energie va crea valoare pentru ei şi pentru comunitate. Peste o treime (35%) sunt încrezători că vor avea acces la energia furnizată de către aceştia în următorii trei ani. În acelaşi context, aproape trei sferturi (72%) dintre consumatori nu sunt mulţumiţi sau sunt doar parţial mulţumiţi de performanţa furnizorului lor de energie, când vine vorba despre noile experienţe în materie de produse şi servicii energetice.
De asemenea, 39% dintre consumatori sunt dispuşi să plătească în plus pentru produse şi servicii sustenabile, în creştere de la 36% în 2021. Cu toate acestea, doar jumătate (51%) dintre consumatori sunt conştienţi de acţiunile şi investiţiile pe care le pot face pentru a fi mai sustenabili. În acelaşi context, mai puţin de o treime dintre respondenţi înţeleg bine termeni precum “energie regenerabilă”, “sustenabilitate”, “neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon” şi “net zero”.
Cea mai mare parte a consumatorilor (81%) au afirmat că doresc ca furnizorii lor de energie să le ofere sprijin şi consiliere cu privire la noile produse şi servicii energetice şi că încă se adresează în primul rând furnizorilor, atunci când achiziţionează noi soluţii energetice. În mod similar, 73% dintre respondenţi sunt interesaţi să experimenteze o formulă în care produsele şi serviciile din energie să le fie accesibile într-un fel de metavers.
Raportul EY “Energy transition consumer insights” a intervievat 70.000 de consumatori de energie rezidenţială, de pe 18 pieţe, timp de doi ani.