În 2021, 56 % dintre întreprinderile din UE au atins un nivel de bază de intensitate digitală, arată datele publicate de Eurostat. România și Bulgaria au rămas în urmă, cu aproximativ trei sferturi din întreprinderi caracterizate de o intensitate digitală foarte scăzută: 77% și, respectiv, 74%.
“Adoptarea tehnologiilor digitale de către întreprinderi are potențialul de a îmbunătăți serviciile și produsele și de a crește competitivitatea. Criza provocată de COVID-19 a demonstrat, de asemenea, că digitalizarea este esențială pentru îmbunătățirea rezilienței economice a întreprinderilor”, subliniază reprezentanții Eurostat.
În 2021, 56 % dintre întreprinderile din UE au atins un nivel de bază de intensitate digitală. Un nivel de bază presupune utilizarea a cel puțin patru dintre cele douăsprezece tehnologii digitale selectate (cum ar fi utilizarea oricărei tehnologii de inteligență artificială; faptul că vânzările de comerț electronic reprezintă cel puțin 1 % din cifra de afaceri totală; etc.).
Un nivel de bază include întreprinderile cu un nivel scăzut, ridicat și foarte ridicat al indicelui de intensitate digitală (DII), cu excepția nivelului foarte scăzut.
Dintre întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri), 55% au atins un nivel de bază al intensității digitale, comparativ cu 88% dintre întreprinderile mari. Doar 3 % dintre IMM-urile din UE au atins un nivel foarte ridicat de intensitate digitală, în timp ce 18 % au atins un nivel ridicat. Majoritatea IMM-urilor au înregistrat niveluri scăzute (34%) sau foarte scăzute (45%) de intensitate digitală.
Conform unuia dintre obiectivele Compasului digital – viziunea UE pentru deceniul transformării digitale – mai mult de 90% dintre IMM-urile din UE ar trebui să atingă cel puțin un nivel de bază de intensitate digitală până în 2030. În 2021, IMM-urile din UE erau cu 35 de puncte procentuale (pp) mai puțin față de ambiția stabilită în cadrul Compasului digital.
Cea mai mare proporție de întreprinderi care au atins un nivel foarte ridicat al DII a fost în Finlanda, Danemarca și Malta (toate cu 10%) și Suedia (9%). Între timp, România și Bulgaria au rămas în urmă, cu aproximativ trei sferturi din întreprinderi caracterizate de o intensitate digitală foarte scăzută (77% și, respectiv, 74%).
Vezi și: