Propunerea Euro 7 privind emisiile poluante ar duce la creșteri ale costurilor directe de 4 până la 10 ori mai mari decât cele menționate de Comisia Europeană, potrivit unui nou studiu transmis de Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile.
Propunerea de regulament Euro 7 va crește costurile de fabricație a autoturismelor, camionetelor, camioanelor și autobuzelor. Un studiu realizat de Frontier Economics calculează costurile per vehicul la aproximativ 2.000 de euro pentru autoturismele și camionetele cu motor cu ardere internă și la aproape 12.000 de euro pentru camioanele și autobuzele diesel. Aceste cifre sunt de 4 până la 10 ori mai mari decât estimările Comisiei în evaluarea impactului Euro 7 (180-450 euro pentru autoturisme și camionete și 2.800 euro pentru camioane și autobuze).
Aceste estimări cuprind doar costurile directe de producție, în principal pentru echipamente și investiții. Este important de reținut că aceste costuri suplimentare nu corespund prețurilor de achiziție, ci, dimpotrivă, determină o creștere și mai mare a prețurilor pentru utilizatorii finali, arată studiul. Prin urmare, creșterile de prețuri ar fi probabil mai mari decât cifrele citate în studiu..
„Industria auto europeană s-a angajat să reducă în continuare emisiile în beneficiul climei, al mediului și al sănătății. Cu toate acestea, propunerea Euro 7 pur și simplu nu este modalitatea corectă de a face acest lucru, deoarece ar avea un impact extrem de scăzut asupra mediului la un cost extrem de ridicat”, a declarat Sigrid de Vries, director general al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). „Beneficii mai mari pentru mediu și sănătate vor fi obținute prin tranziția către electrificare, înlocuind în același timp vehiculele mai vechi de pe drumurile UE cu modele Euro 6/VI foarte eficiente.”.
Pe lângă costurile directe, propunerea Euro 7 va declanșa costuri indirecte, cum ar fi un consum mai mare de combustibil, mai arată studiul. Pe parcursul duratei de viață a unui vehicul, acest lucru ar putea duce la o creștere a costurilor de combustibil cu 3,5% – ceea ce înseamnă un plus de 20.000 de euro pentru camioanele de mare tonaj și 650 de euro pentru autoturisme și camionete.
Aceste costuri indirecte – care sunt ignorate în evaluarea de impact a Comisiei – se adaugă la costurile directe. Ele ar adăuga la costul total al deținerii unui vehicul, exercitând presiuni financiare suplimentare asupra consumatorilor și întreprinderilor într-o perioadă de inflație ridicată și de creștere a prețurilor la energie, conform studiului.