Raiffeisen Bank a încheiat primul semestru cu un profit net de 602 milioane de lei, în creștere cu peste 50%

Raiffeisen Bank

Austriecii de la Raiffeisen Bank au raportat în România un profit de 602 milioane de lei în primul semestru al acestui an, în creștere cu peste 50% față de primul semestru al anului precedent, pe baza unei creșteri puternice a creditelor, dar și a profilului de risc semnificativ îmbunătățit, transmite banca.

Stocul de credite, de peste 37,4 miliarde lei, a înregistrat un avans de aproximativ 25% față de S1 2021, susținut de o evoluție puternică a creditării, în mare parte pentru clienții corporate, creștere cu 46% față de anul precedent, într-un context de piață în care companiile au nevoi de finanțare sporite atât pentru asigurarea capitalului de lucru, cât și pentru demararea investițiilor. Trendul de creștere este vizibil și pentru IMM-uri, de 13%, susținut și de schemele de garantare puse la dispoziție de Guvern, iar creditele acordate persoanelor fizice au avansat cu 10%, echilibrat credite negarantate și ipotecare.

Din ce în ce mai mulți clienți ai băncii locuiesc în case eficiente din punct de vedere energetic. În prima jumătate a anului 2022, creditele din categoria Green Mortgage au atins o pondere de 41% din volumele de credite garantate prin ipotecă.

Depozitele clienților au atins pragul de 48,8 miliarde de lei la 30 iunie 2022, în creștere cu 11% față de S1 2021.

„Rezultatele noastre reflectă concentrarea pe sprijinirea atât a clienților noștri, cât și a economiei românești. Creditele nete au înregistrat un avans semnificativ, de aproximativ 25% față de S1 2021, susținut de o creștere mare a creditării, în principal către clienții corporații mari și medii (+46% an la an), având în vedere că firmele au nevoi de finanțare crescute atât pentru capitalul de lucru, cât și pentru demararea unor proiecte și investiții substanțiale, unele dintre ele de importanță strategică la nivel național, de exemplu Romgaz. Tendința de creștere este vizibilă și în cazul IMM-urilor, cu 13%, bazată și pe participarea noastră la programele guvernamentale. Stocul nostru de credite pentru persoane fizice a crescut cu 10%, peste așteptările noastre pentru această perioadă, având în vedere incertitudinea mediului macroeconomic”, a declarat Zdenek Romanek, președinte și CEO Raiffeisen Bank.

Banca a fost un partener în programele de garantare guvernamentală: IMM PROD, GARANT CONSTRUCT și RURAL INVEST.

În iunie 2022, Raiffeisen Bank a plasat cea de-a treia emisiune de obligațiuni verzi a băncii și o a doua serie de obligațiuni senior non-preferențiale. Emisiunea de obligațiuni s-a adresat investitorilor instituționali și a atras 525 de milioane de lei, cu o maturitate de 5 ani. Astfel, banca a emis până în prezent peste 2 miliarde de lei „obligațiuni verzi”.

La 30 iunie 2022, activele totale ale băncii depășeau 60 de miliarde de lei, în creștere cu 11% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar veniturile băncii, de aproape 1,5 miliarde de lei, au crescut cu 14% față de aceeași perioadă a anului trecut. Veniturile nete din dobânzi au înregistrat o creștere semnificativă, de 22% față de anul precedent, alimentată de un rezultat excelent al creditării, dar și de creșterea ratelor de dobândă de pe piață. Veniturile nete din comisioane au crescut cu 10% față de primele 6 luni ale anului 2021, susținute de intensificarea activității tranzacționale și de creditare (schimb valutar, produse de creditare, dar și produsele de asigurare care le însoțesc).

Cheltuielile operaționale au avansat ușor, cu 2%, față de S1 2021, iar creșterile provin din zona costurilor salariale și a cheltuielilor IT.

„Costul cu provizioanele este la jumătate față de cel înregistrat pe aceeași perioadă a anului trecut, datorită comportamentului foarte bun de plată al clienților noștri. Trebuie remarcat faptul că acest lucru se întâmplă în pofida mediului economic caracterizat de incertitudine și inflație ridicată”, a declarat Zdenek Romanek.

Pe 5 iulie 2022, Moody’s a reafirmat ratingul de depozit pe termen lung al Raiffeisen Bank la Baa1 cu perspectivă stabilă, cu două trepte peste ratingul suveran al României. Principalele puncte forțe evidențiate de Moody’s în raportul sau (raportul complet aici) au fost capacitatea puternică de generare de venituri, resursele lichide solide și capitalizarea adecvată.

La jumătatea anului 2022, numărul de clienți digitali activi ai Raiffeisen Bank a depășit 50% din portofoliu (din 2,28 milioane de clienți persoane fizice), însumând aproximativ 1,15 milioane.

Raiffeisen Bank are un portofoliu de peste 550.000 de carduri de credit active. Numărul tranzacțiilor online efectuate de clienții care folosesc cardurile de debit Raiffeisen Bank a crescut cu aproape 40% față de primele 6 luni ale anului trecut. De asemenea, în prima jumătate a anului 2022, clienții au continuat să revină la comportamentul lor de dinaintea pandemiei. Plățile cu cardurile de debit Raiffeisen Bank pentru achiziționarea online de bilete de avion aproape că s-au triplat față de prima jumătate a anului 2021, iar achizițiile de vacanță s-au dublat. O dublare a fost înregistrată și în ceea ce privește numărul de plăți cu cardul efectuate de clienții Raiffeisen Bank prin telefon sau ceas, în aceeași perioadă.

Raiffeisen Bank deservește în România 2,28 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.700 de angajați, circa 300 de agenții în toată țară, 1.131 de ATM-uri și MFM-uri, o rețea de peste 27.900 de POS-uri. Din februarie 2022 toate unitățile Raiffeisen Bank operează fără casierii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: