Radial București : s-a lansat licitația pentru proiectarea Drumului Expres Gara Progresu-Vidra. Este cel mai lung drum expres dintre cele 10 șosele care vor porni din București

Drumuri radiale Bucuresti Sursa foto: Facebook / Nicusor Dan

Asociația de Dezvoltare Comunitară Zona Metropolitană București a lansat licitația pentru proiectarea Drumului Expres Gara -Progresu- Centura București- A0 -Vidra, cel mai lung drum dintre cele 10 noi șosele care vor porni din București spre Centura veche (DNCB), Autostrada de Centură A 0 și localitățile ilfovene. Cel mai scump Drum Expres este DR 4 ,,Nord Expres” Poligrafiei -DN 1 Corbeanca de 10,6 km. și 102 milioane Euro. DR 9 Sud Expres, deși este cel mai lung, 13,8 km. costă 96 milioane de Euro.

Proiectul Orbital București înseamnă 10 șosele radiale, o investiție de aproximativ 600 de milioane de euro care se va derula printr-un parteneriat între Primăria Capitalei, Ministerul Transporturilor și autoritățile locale – CJ Ilfov.

Studiul de Fezabilitate costă între 20 și aproape 24 de milioane de lei, iar durata de proiectare este de 12 luni potrivit documentației din SEAP : ,,Elaborare documentație tehnică Studiu de Fezabilitate (SF), elaborare Proiect pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) și obținerea Autorizației de Construire (AC) pentru obiectivul de investiții „ORBITAL BUCUREȘTI DRUMUL RADIAL 9 (DR 9- SUD EXPRES)”. Se va asigura ca implementarea contractului va furniza un proiect cu suficienta „pregătire matură” din punct de vedere financiar, social, economic si tehnic, bine fundamentat cu privire la necesitatea si oportunitatea investiției. Elaborarea se va realiza in conformitate cu reglementările tehnice, legislația in vigoare (H.G. 907/2016) si a cerințelor Caietului de sarcini, in vederea accesării fondurilor externe nerambursabile pentru implementarea proiectului drum radial DR 9 – Sud Expres.

Drumurile radiale vor contribui la reducerea aglomerației din București:

🟢 Vest Expres: 8,98 km – asigură legătura A0 – DNCB- Bulevardul Timișoara
🟢 Giulești Expres: 10,37 km, conectează Săbăreni – A0 -DNCB – Calea Giulești
🟢 Nord Expres: 12,59 km, realizează conexiunea Corbeanca – A0 – DNCB – Bulevardul Poligrafiei
🟢 Pipera Expres: 8,30 km , realizează legătura A0 – Otopeni – Tunari – DNCB
🟢 Afumați Expres: 4.39 km, realizează conexiunea A0 – DN2
🟢 Est Expres: 6,10 km, conectează Moara Domnească – A0 – Dobroești – Pantelimon – DNCB
🟢 Splai Expres: 5,49 km, conectează A0 – DNCB -Splaiul Unirii -zona metropolitană prin nodul Cernica
🟢 Sud Expres: 13,86 km, realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu
🟢 Măgurele Expres: 9,62 km, realizează legătura A0 – DNCB – Parc Industrial Măgurele– Prelungirea Ferentari
Primul dintre cele 10 șosele licitate pentru proiectare a fost DR 1 Vest, legătura între bulev. Timișoara-Domnești și A0, detalii aici.
Cele 10 drumuri radiale intersectează 30 de localităţi şi vor avea 33 de noduri rutiere (descărcări), de unde şi costul relativ mare, de aproximativ 600 de milioane de euro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: