Purtător de cuvânt al Agenției de investigare feroviară, despre incidentul feroviar din Gara Sighișoara: „Dumneavoastră știți că azi e sâmbătă?”

Gara Sighișoara Sursa foto: Economedia

Purtătorul de cuvânt al Agenției de investigare feroviară română (AGIFER), Marian Zamfirache, a refuzat să dea informații presei despre unui incidentul feroviar din Gara Sighișoara, unde coliziunea între două trenuri încărcate cu substanțe periculoase a fost evitată în ultima clipă, el spunând că a fost contactat sâmbătă, în timpul său liber.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

AGIFER este instituția care investighează accidentele şi incidentele feroviare, iar instituția poate investiga, în plus faţă de accidentele grave, și acele accidente şi incidente care în condiţii uşor diferite ar fi putut duce la accidente grave, inclusiv defecţiuni tehnice ale subsistemelor structurale sau ale constituenţilor de interoperabilitate ai sistemelor feroviare de mare viteză ori convenţionale europene.

Club Feroviar a anunțat sâmbătă într-un articol că, joi dimineață, în Gara Sighișoara, o coliziune a două trenuri încărcate cu motorină și respectiv îngrășăminte chimice a fost evitată în ultimul moment, iar CFR SA nu a anunțat incidentul public. „CFR SA a băgat incidentul sub preș, avizarea evenimentului de către companie având loc de abia după ce publicația noastră a chestionat autoritățile asupra situației”, a anunțat Club Feroviar.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

„Ceea ce a dus la evitarea incidentului feroviar a fost faptul că mecanicul trenului CER Fersped care intra în stație pe aceeași linie a observat trenul GFR venind spre el și a frânat brusc. Mecanicul trenului GFR ar fi fost sub influența alcoolului. În pofida faptului că mirosea a alcool, nu s-a procedat la testarea sa. Mai mult, el a fost lăsat să dea înapoi trenul său, ceea ce e o procedură complicată. Trenul GFR circula pe ruta Dej-Sfântu Gheorghe, iar incidentul ar fi avut loc în jurul orelor 4-5 dimineața în gara menționată”, mai arată publicația.

„Trenul nr.  66691 -007 aparţinând OTF Grup Feroviar Român SA, remorcat cu locomotiva EA 534 având efectuat parcurs de intrare din direcţia Albești Târnava la linia 5 (linie abătută) din staţia CF Sighişoara nu a oprit în staţie şi a depășit semnalul de ieșire X5 care ordona oprirea, talonând schimbătorul de cale nr. 26 după care s-a angajat pe parcursul de intrare al trenului nr. 57700 aparținând OTF CER-Fersped SA care circula din sens opus (din direcţia Daneș) şi care urma să gareze în staţia CF Sighişoara, la linia 4”, a explicat vineri situația din ziua precedentă Autoritatea pentru Siguranță Feroviară Română (ASFR) după întrebări adresate de către Club Feroviar.

CFA SA nu a transmis până la acest moment nicio informare publică referitoare la incidentul feroviar.

Nici AGIFER nu a făcut vreun anunț public în ceea ce privește incidentul, până la ora publicării acestei știri.

Purtătorul de cuvânt al AGIFER, Marian Zamfirache, a afirmat într-o discuție cu un jurnalist, obținută de Economedia, că este în timpul liber,  fiind vădit deranjat de faptul că este sunat într-o sâmbătă. El a refuzat să ofere orice fel de detalii despre incidentul feroviar, rezumându-se la a reafirma că este în timpul liber și nu este obligat să comunice cu mass-media în timpul în care nu este plătit pentru a oferi astfel de informaţii.

Prima conversație:

Reporter: Bună ziua, îmi cer scuze că vă deranjez. Am numărul dvs. de telefon de pe site-ul Agifer, unde scrie că sunteți desemnat să purtați relația cu presa.

Marian Zamfirache: Ce doriți? Spuneți.

Reporter: Vreau să vă întreb dacă îmi confirmați ceea ce scriu colegii de la Club Feroviar.

Marian Zamfirache: Dumneavoastră știți că azi e sâmbătă?

Reporter: Da, știu. De ce?

Marian Zamfirache: Sâmbătă e zi liberă.

Reporter: Și nu puteți să îmi dați niște date. Dacă știți sau nu știți?

Marian Zamfirache: Nu, întrucât nu am acces la ele. Eu sunt plecat din localitate, așa ca orice om când este în weekend.

Reporter: Nu, în orice om când este în weekend este liber. Și nu aveți în înlocuitor?

Marian Zamfirache: Discutăm codul muncii acuma sau ce discutăm?

Reporter: Nu, nu discutăm codul muncii. Sunteți foarte nepoliticos și nu aveți niciun motiv să fiți așa. Eu v-am vorbit foarte frumos.

Marian Zamfirache: Eu v-am vorbit foarte civilizat. Ce v-am spus?

Reporter: Poate ar trebui să să scrieți pe site că nu vă putem deranja în weekend, conform codului muncii.

Marian Zamfirache: Uite, poate că e o idee foarte bună.  De principiu știți și dvs. că nu se lucrează în weekend, în afara unităților care au foc continuu sau e necesar să lucrezi.

Reporter: Și Agifer nu are foc continuu? Adică dacă în weekend se întâmplă un accident feroviar, vă duceți și îl investigați luni?

Marian Zamfirache: Nu ne ducem luni, ne desfășurăm atribuțiile stabilite prin lege. În atribuțiile legii nu scrie că trebuie să fim la dispoziția mass mediei.

Reporter: Dumneavoastră ați fost de acord, presupun, să aveți acest job, nu, eu nu v-am obligat să-l aveți.

Marian Zamfirache: Sunt de acord să ocup această funcție și nu job, că poate mai vorbim și românește.

Reporter: Vorbim și românește. Unii dintre noi vorbesc și mai multe limbi străine. Cine vă ține locul? Cine vă ține locul sâmbăta și duminica? Ca persoană desemnată pentru relația cu presa?

Marian Zamfirache: Nu ține locul nimeni, pentru că nu este necesar. Dacă dumneavoastră plătiți personal să stea la Agifer sâmbătă și duminică la dispoziția dvs, probabil că o să desemnăm pe cineva.

A doua conversație:

Reporter: Bună ziua, din nou. Am citit regulamentul dvs. de funcționare și organizare, la punctul m) aveți obligația de a organiza și realiza comunicarea permanentă cu publicul. În calitate de jurnalist, sunt interfața între instituție. Nu scrie permanent, nu scrie exceptând în weekend.

Marian Zamfirache: Așa că sunați-mă pe la unu noaptea, două noaptea.

Reporter: Vă sun la o oră decentă.

Marian Zamfirache: Suntem în weekend.

Reporter: Scrie în regulamentul dvs. de organizare și funcționare  la punctul m) că printre atribuții este organizarea și realizarea comunicării permanente cu publicul.

Marian Zamfirache: Dumneavoastră nu sunteți publicul. N-aveți nicio putere asupra mea.

Reporter: Eu sunt interfața, ca jurnalist între dvs. și public. N-am spus că sunt vreo putere. Având în vedere că informațiile pe care vi le cer s-au produs în cursul săptămânii…

Marian Zamfirache: Având în vedere că dumneavoastră mă sunați sâmbăta, în timpul meu liber, când nu sunt evenimente urgente la care să trebuiască să vă răspund și să țin permanent legătura cu presa. Eu vă rog să nu vă mai deranjați să mă sunați.

Reporter: Având în vedere regulamentul dvs. spuneți-mi pe cine să sun.

Marian Zamfirache: Pe nimeni, pentru că nu este nimeni. E o instituție care lucrează ca orice instituție, de lunea până vinerea la ora 14.

Reporter: Și nu vă respectați regulamentul de organizare și funcționar.

Marian Zamfirache: Dacă pe dumneavoastră v-a apucat munca sâmbăta după-amiază.

Reporter: Sunt mulți oameni în țara aceasta care muncesc și sâmbăta și duminica pentru ca nouă tuturor să ne fie bine.

Marian Zamfirache: Probabil că sunt plătiți ca să muncească, ca așa să muncim, să facem voluntariat…

Reporter: Vă întreb despre un eveniment produs joi.

Marian Zamfirache: Trebuia să mă întrebați vineri. Eu nu sunt obligat să dau informații presei în timpul meu liber, atâta timp cât nu este ceva urgent. Sunt zeci de instituții în această țară.

Reporter:  De nu ați publicat de vineri informații pe site așa cum ar fi trebuit să publicați conform regulamentului dvs?

Marian Zamfirache: Sunteți organ de control? Ce să public vineri pe site?

Reporter: O informare, pentru că noi trebuie să aflăm pe surse… O informare despre faptul că au fost la un pas de a se ciocni două trenuri. Conform legislației care reglementează funcționarea instituției care vă plătește, instituția investighează nu numai accidentele grave, ci și incidentele care ar fi putut produce accidente grave. Păreți că nu o știți.

Comentarii

  1. Omul este ciupit bine?
    Saracul avea un gratar si le arata prietenilor cum are sub control totul.
    Bine, glumesc si eu!

  2. Aceasta discuție est halucinanta. Adică sa intelegm ca instituția denumita calea ferata nu are regim de foc continuu, da? Părerea mea este ca acest individ trebuie sa plece, sau sa fie dat afara ! Scurt! Dacă îl cauți este numit acolo politic. Și nu este compatibil cu funcția!
    Șefii lui oare ce spun?
    Reporterul trebuie sa continue investigat8a și sa ne arate ce a aflat.
    Aceasta este o proba crasa de amatorism. Nu trebuie lasata asa!

  3. Ăștia cu funcții nu știu că munca lor este nenormată. De aceea au salarii mari și tot felul de sporuri: pentru că ei sunt la dispoziția publicului permanent. Dar suntem în România și funcția este un privilegiu, nu o responsabilitate.

  4. Asa, si? Omul e inca angajat si o sa mai fie mult timp dupa ce reporterita nu o sa mai lucreze la ziarul ala.
    Ca asa e cu statul la stat, zilele se masoara in cati bani mai intra in cont.

  5. Omerta, legea iohannista. Actele teroriste si atrocitatile executate de crima organizata institutionala asupra populatiei se musamalizeaza, nu se comunica in presa.

  6. Incredibil cata aroganta. Ai un mega scandal cu un accident major care era cat pe aci sa se intample si care face inconjorul tarii, dar tu vrei sa dormi linistit in weekend, chiar daca esti intr-o functie de responsabilitate. Omul acesta ar fi fost demis in secunda doi aici in Marea Britanie, unde locuiesc.

  7. Poate după ce se vor mai întâmpla și mai multe evenimente de C.F.o să se înțeleagă importanța siguranței circulației care trebuie să primeze!Oare Ministrul Transporturilor ce măsuri a ordonat în urma evenimentelor întâmplate?Se așteaptă accidente cu mulți morți?
    Era o vreme când Ministrul Transporturilor era promovat dintre cei mai buni Directori de regională,nu erau numiți politic!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.