Prosus, principalul acționar al eMAG, vrea să investească în inteligența artificială în comerțul electronic, pentru a dubla acțiunile / Compania deja a reușit să reducă costurile cu 30% datorită AI

AI chip inteligență artificială sursa foto: Pixabay

Investitorul olandez în comerțul electronic Prosus NV, principalul acționar al retailerului online eMAG din România, intenționează să investească în inteligența artificială pentru a încerca să dubleze valoarea companiei, după spusele CEO-ului Fabricio Bloisi.

Compania de tehnologie listată pe bursa pan-europeană Euronext are o valoare de peste 100 de miliarde de dolari și peste două miliarde de clienți în întreaga lume.

Conform spuselor lui Fabricio Bloisi într-un interviu la Bloomberg TV, Prosus NV își dorește să găsească alte companii care să folosească inteligența artificială pentru a inaugura următoarea etapă a comerțului electronic, relatează Bloomberg.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

În luna iulie a acestui an, Prosus și acționarul său majoritar, Naspers Ltd., i-au oferit lui Bloisi un pachet salarial „moonshot” prin care ar putea câștiga 100 de milioane de dolari în cazul în care Prosus își dublează valoarea de piață până la 30 iunie 2028.

Bloisi i-a spus marți jurnalistei Caroline Hyde, la Bloomberg Tech Summit din Londra, că Prosus a reușit să reducă costurile cu 30% prin intermediul inteligenței artificiale și că 60% din asistența pentru clienți se face acum prin intermediul inteligenței artificiale.

Bloisi se confruntă cu moștenirea unei structuri de afaceri complicate, care l-a uimit pe predecesorul său Bob van Dijk. Investiția grupului în gigantul tehnologic chinez Tencent Holdings Ltd. a distorsionat prețul acțiunilor Prosus. Lucru care a creat un decalaj între valoarea participației și restul activităților grupului.

„Scopul meu este, de asemenea, să fac din Prosus o companie mai echilibrată și să fac ca restul portofoliului nostru să fie la fel de mare ca participarea noastră în Tencent”, a declarat Bloisi.

Grupul de investiții încearcă să reproducă succesul investițional pe care l-a avut cu Tencent. Prosus, prin Naspers, a făcut o investiție de succes în producătorul chinez de jocuri în 2001, când a plătit 34 de milioane de dolari pentru o participație de 50%. În prezent, deține aproximativ un sfert din companie. Aceasta are pe piață o valoare totală de aproximativ 500 de milioane de dolari.

„Deținem 25% din Tencent, este compania cu cel mai mare număr de brevete de internet din lume”, a declarat Bloisi pe scena de la Bloomberg Tech Summit, adăugând că, de asemenea, compania investește masiv în AI în India, Africa de Sud și Ungaria. Valoarea totală  a companiei Tencent este de aproximativ 500 de milioane de dolari.

Luna trecută, Prosus și-a vândut participația la Trip.com din China și la retailerul de modă online sud-african Superbalist. Conform planurilor făcurte pentru a depăși decalajul de valoare dintre participația la Tencent și restul activităților sale, grupul a vândut participația pe care o deține la compania chineză și astfel și-a răscumpărat propriile acțiuni.

Prosus, care este totodată și cel mai mare acționar al eMAG din România, a încheiat recent și un acord pentru a-și vinde compania românească de livrare de alimente Tazz.

Comparativ cu profitul de 38 de milioane de dolari cu un an înainte, schimbările și vânzările acestea vor duce la o creștere a profitului ajustat înainte de dobânzi și impozite la 400 de milioane de dolari în 12 luni, perioadă încheiată în luna martie 2025.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: