Profit de 5 miliarde de euro pentru grupul Daimler în primul trimestru, peste estimări, datorită pieței chineze

mercedes, masina, volan Sursa foto: Pixabay

Rezultatele preliminare din primul trimestru înregistrate de grupul german Daimler AG sunt mult peste estimările pieţei, transmit DPA şi Reuters. Situația se datorează preţului mai ridicat al vehiculelor şi cererii solide pentru maşinile Mercedes-Benz, în special în China, notează Agerpres. Daimler a prezentat recent noul sedan exclusiv electric Mercedes EQS, concurând cu liderul pieţei, Tesla Inc, pentru a-şi spori cota de piaţă, pe fondul majorării cererii pentru vehiculele electrice.

Anunţul a dus la creşterea acţiunilor Daimler la Bursa de la Frankfurt cu 2,9%, la cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani. Titlurile au urcat cu o treime anul acesta, investitorii apreciind strategiile privind vehiculele electrice prezentate de cel mai mare producător mondial de automobile de lux şi vehicule comerciale.

Profitul operaţional s-a situat la 5,75 miliarde de euro în primele trei luni din 2021, în timp ce analiştii se aşteptau la 4,96 miliarde de euro. De asemenea, profitul operaţional ajustat a fost de 4,97 miliarde de euro, de asemenea peste estimarea analiştilor, de 3,99 miliarde de euro şi peste nivelul din perioada similară din 2020, 719 milioane de euro. “Majorarea vânzărilor Mercedes-Benz în toate regiunile importante, în special în China, a sprijinit puternic producţia şi preţurile în primul trimestru din 2021”, se arată într-un comunicat al Daimler. La divizia Mercedes Cars & Vans, profitul operaţional s-a situat la 4,08 miliarde de euro în primele trei luni din 2021, în timp ce analiştii se aşteptau la 3,54 miliarde de euro.

Rezultatele Daimler vin pe fondul redresării pieţei auto europene, chiar dacă producţia este afectată de deficitul de semiconductori. Producţia Daimler nu a fost până acum afectată semnificativ, iar oficialii nu au comentat problema. Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au crescut cu 62,7% în martie, comparativ cu perioada similară din 2020, când vânzările au fost afectate de restricţiile introduse pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19) şi de incertitudinile economice globale, arată datele publicate vineri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Livrările Daimler au înregistrat un avans de 10,7% luna trecută.

Daimler și piața mașinilor electrice

Joi, Daimler a prezentat noul sedan exclusiv electric Mercedes EQS, concurând cu liderul pieţei, Tesla Inc, pentru a-şi spori cota de piaţă, pe fondul majorării cererii pentru vehiculele electrice. EQS va fi primul model Mercedes produs pe o platformă dedicată exclusiv vehiculelor electrice, o piatră de hotar pentru grupul german, criticat pentru că a trecut prea lent la fabricarea maşinilor electrice. Acesta va avea o autonomie de 770 de kilometri, depăşind alte modele electrice. Mercedes EQS va putea fi achiziţionat în Europa şi Statele Unite din august, apoi în China din ianuarie. Încă nu a fost dezvăluit preţul noului model. Daimler a anunţat recent, fără a da detalii suplimentare, că intenţionează să accelereze electrificarea gamei sale de produse. În 2019, grupul german estima că vehiculele complet electrice şi cele hibride plug-in vor reprezenta peste 50% din vânzări, până în 2030. “Vrem să accelerăm electrificarea gamei noastre de produse. Este obiectivul nostru să atingem această ţintă mai rapid”, a afirmat directorul general Ola Kallenius.

Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart, iar în România  are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.

BMW a înregistrat creșteri tot datorită pieței asiatice

Tot în această lună, grupul auto german BMW a anunţat că în primul trimestru al acestui an a vândut mai multe automobile decât înaintea pandemiei. Cele mai bune vânzări realizate vreodată de BMW în primele trei luni ale anului se datorează în primul rând pieţei asiatice, transmite  Agerpres, citând DPA. În perioada ianuarie-martie 2021, BMW a vândut la nivel global 636.600 de automobile mărcile BMW, Mini şi Rolls-Royce, cu 5% mai mult decât în primul trimestru din 2019 şi cu 33,5% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: