Producătorul Ray-Ban se concentrează pe ochelarii inteligenți, pe măsură ce Metaverse crește

metavers cumparaturi Foto: yankodesign.com

Producătorul Ray-Ban, EssilorLuxottica, a declarat că își propune să ofere ochelarilor „superputeri” în prima actualizare a strategiei sale de la moartea carismaticului președinte Leonardo Del Vecchio în iunie, scrie Bloomberg.

Compania italiană, care s-a asociat cu Meta pentru ochelarii inteligenți în 2020, intenționează să construiască „o poartă” către realitatea augmentată și metavers prin îmbunătățirea unor funcții precum cele care permit oamenilor să efectueze apeluri hands-free prin WhatsApp și să facă fotografii, a declarat Federico Buffa, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare a ochelarilor săi.

Firma a confirmat țintele financiare de creștere a veniturilor în medie cu o cifră până în 2026 și un profit operațional ajustat la 19-20% din venituri până în 2026, prin stimularea comerțului electronic și cu ajutorul achizițiilor de tip bolt-on. Fuziunile și achizițiile fac parte din strategia de creștere a EssilorLuxottica, a declarat directorul general adjunct Paul du Saillant. Dar orice potențială tranzacție de fuziuni și achiziții nu va avea loc în cadrul sectorului din cauza lipsei de ținte semnificative, potrivit directorului general Francesco Milleri.

Milleri, în vârstă de 63 de ani, care este directorul executiv al EssilorLuxottica din 2020, a ocupat și funcția de președinte din iunie. Del Vecchio s-a sprijinit pe Milleri când a pus la cale acordul din 2018 care a combinat Luxottica, gigantul de ochelari pe care l-a fondat, cu specialistul francez în lentile Essilor.

Acum, Milleri va juca din nou un rol crucial în viitorul companiei. El va avea sarcina de a duce la bun sfârșit visul mentorului său de a catapulta EssilorLuxottica în clubul exclusivist al companiilor evaluate la peste 100 de miliarde de euro. În prezent, gigantul din domeniul ochelarilor are o valoare de piață de aproximativ 68,4 miliarde de euro.

Milleri se confruntă cu provocări care se întind dincolo de EssilorLuxottica. În urma decesului lui Del Vecchio, el a preluat funcția de președinte al holdingului Delfin al familiei, care, pe lângă controlul asupra EssilorLuxottica, numără printre activele sale de 25 de miliarde de dolari, participații de puțin sub 20% în banca de investiții Mediobanca SpA și de puțin sub 10% în asiguratorul Assicurazioni Generali SpA.

Del Vecchio a făcut parte dintr-un grup de investitori care a contestat conducerea Generali, prezentând un plan alternativ de creștere a valorii de piață a asigurătorului prin căutarea activă de tranzacții de fuziuni și achiziții. Milleri ar putea urma exemplul și ar putea face presiuni atât asupra Generali, cât și asupra Mediobanca pentru a-și schimba strategia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: