Producătorul de vinuri Purcari Wineries a înregistrat un profit net de 12,7 milioane lei în primul trimestru din 2023

Crama domenii viticole Purcari

Producătorul de vinuri Purcari Wineries a înregistrat un profit net de 12,7 milioane lei în primul trimestru din 2023, în creștere cu 17% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor publicate la Bursa de Valori București (BVB).

Raportul arată că veniturile au crescut cu 31% față de anul precedent, ajungând la 73,3 milioane lei.

„A fost al doilea cel mai bun trimestru din 2019, dinaintea pandemiei pentru Purcari, în pofida contextului macro provocator. Lucrurile se îmbunătățesc în general, cu lanțuri de aprovizionare care funcționează mai bine, o redeschidere în China, scăderea prețurilor la energie, dar marjele rămân oarecum încă sub presiune. Menținem un bilanț solid și suntem bine poziționați pentru a continua să câștigăm cotă de piață și să profităm de oportunitățile anorganice existente. Avem încredere că companiile puternice, ca și a noastră, vor iesi și mai puternice dintr-o astfel de criză”, a declarat Victor Bostan, CEO Purcari Wineries PLC.

Veniturile în România au crescut cu 32% în primul trimestru din 2023 față de perioada precedentă. Creștere puternică de două cifre pentru toate brandurile. Grupul Purcari mai este prezent și pe alte piețe și a înregistrat următoarele venituri:

  • Moldova: +19% an la an, creștere constantă pe toate canalele. Purcari și Bardar lideri de creștere. Negocieri cu rețelele mari pentru majorare de prețuri. Reluarea colaborării cu un lanț mare de retail în urma unei dispute privind prețurile.
  • Polonia: vânzările +25% in T1 2023. Majorările de preț și creșterea de o singura cifră a volumelor au contribuit la +26% în vânzări la Bostavan. Purcari a demonstrat cel mai mare ritm de creștere de +35%, deși de la o bază mai mică. Ne focusăm în continuare pe prioritizarea marjelor față de volum la Bostavan, vizând segmentul premium mai popular.
  • Asia: -18% an la an. Dinamica slabă a pieței vinului, vânzări mai mici la Bostavan, în timp ce brandul Purcari a crescut cu +35%. Îmbunătățirea perspectivelor pentru China cu privire la redeschiderea post- Covid. Managerul nostru de țară s-a întors în China, după o interdicție de 3 ani de călătorie pentru străini.
  • Ucraina: Un T1 2023 puternic, depășind cu 24% T1 2021 de dinaintea invaziei la scară largă a Rusiei. Menținerea echipei locale și creșterea distribuției în rețelele mari, vânzări doar cu 100% plată în avans.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: