Producătorul de lactate Olympus investește peste 40 milioane euro în construcția unui centru logistic în județul Brașov/ Centrul va fi gata în luna ianuarie din 2024

lapte Sursa foto: Pixabay

Producătorul de lactate Olympus anunță că va investi peste 40 de milioane de euro în construcţia unui centru logistic la Hălchiu, în judeţul Braşov, potrivit unui comunicat de presă. Centrul logistic se află în faza de construcţie, urmând să fie pus în funcţiune etapizat, începând cu luna ianuarie 2024.

Compania transmite că până la finalul anului viitor, acesta va fi complet funcţional şi integrat cu fabrica de lactate deţinută de companie în imediata vecinătate.

Hub-ul din Braşov este menit să eficientizeze procesele de depozitare şi logistică, reducând, totodată, consumul de energie, pentru minimizarea impactului asupra mediului, precizează sursa citată. Acesta va deservi piaţa locală, precum şi toate ţările în care sunt exportate produsele lactate Olympus fabricate în România, printre care Germania, Italia, Franţa, Marea Britanie, Bulgaria sau Serbia.

Cu o suprafaţă construită de peste 13.500 de metri pătraţi, noul centru este un proiect logistic complex, care va include şi un depozit la înălţime (high-bay), cu o suprafaţă de aproximativ 6.000 de metri pătraţi, complet automatizat, cu o temperatură controlată între +2 şi +4 grade. Odată finalizată investiţia, acesta va fi unul dintre cele mai mari depozite frigorifice de tip high-bay din România, cu o capacitate de peste 32.000 de paleţi.

„Noul centru logistic din judeţul Braşov, dotat cu soluţii tehnologice de ultimă oră, este încă o dovadă a angajamentului nostru faţă de România şi a importanţei pe care aceasta o are în planurile noastre strategice. În acelaşi timp, demararea acestei investiţii se aliniază strategiei noastre de sustenabilitate, axată pe reducerea amprentei de carbon, crearea de ambalaje prietenoase cu mediul înconjurător şi reciclare”, a declarat Adrian Cornea, plant manager Fabrica de Lapte Braşov.

Depozitele high-bay permit depozitarea unor volume mari într-un minim de spaţiu la sol, pe rafturi cu o înălţime de peste 12 metri, cu ajutorul unor macarale automate. Acest tip de soluţie logistică are mai multe avantaje, printre care o foarte bună optimizare a spaţiului, accesul rapid şi în siguranţă la produse, disponibilitatea 24/7, reducerea distanţelor care trebuie parcurse pentru a livra sau a transporta mărfuri sau un consum redus de energie, se arată în comunicatul citat.

Fabrica de Lapte de la Hălchiu a fost inaugurată în 2011, ca urmare a unei investiţii greenfield de peste 55 de milioane de euro. În cei 12 ani de activitate, investiţiile totale au ajuns la peste 140 de milioane de euro, fiind direcţionate cu precădere către echipamente de ultimă generaţie pentru colectarea şi prelucrarea laptelui, precum şi către tehnologii avansate de ambalare a produselor finite.

Grupul Hellenic Dairies, din care Olympus face parte, are peste zece ani de prezenţă la raft pe piaţa românească. Cu sediul în oraşul Trikala din Grecia, Hellenic Dairies este o afacere de familie aflată la a treia generaţie de producători de lactate, cu operaţiuni în 47 de ţări din toată lumea. În prezent, Olympus deţine opt fabrici în patru ţări (Grecia, România, Bulgaria şi Cipru), care produc o gamă completă de lactate, brânzeturi, băuturi vegetale, sucuri naturale, dar şi apă minerală naturală sau băuturi răcoritoare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: