Stellantis concediază aproximativ 400 de angajaţi salariaţi din SUA din unităţile sale de inginerie, tehnologie şi software, pentru a reduce costurile, deoarece producătorul auto se confruntă cu ceea ce numeşte condiţii de piaţă dificile, transmite Reuters.
Stellantis a declarat vineri că disponibilizările vor afecta aproximativ 2% dintre angajaţii din acele unităţi, ”după analize organizaţionale riguroase”.
Stellantis avea 11.800 de angajaţi salariaţi în SUA, la sfârşitul anului trecut. Reducerile intră în vigoare la 31 martie.
”În vreme ce industria auto continuă să se confrunte cu incertitudini fără precedent şi presiuni concurenţiale crescute în întreaga lume, Stellantis continuă să ia deciziile structurale adecvate în întreaga întreprindere pentru a îmbunătăţi eficienţa şi a optimiza structura noastră de costuri”, a spus compania într-un comunicat trimis prin e-mail.
O purtătoare de cuvânt a producătorului auto a refuzat să discute numărul exact de angajaţi care sunt disponibilizaţi.
O sursă familiarizată cu acţiunile a confirmat că este vorba despre aproximativ 400 de lucrători, un număr publicat pentru prima dată vineri de The Wall Street Journal.
Disponibilizările au avut loc în timpul unei ”zi de lucru la distanţă obligatorie” pentru angajaţii americani, salariaţi, non-sindicalizaţi, din organizaţia de inginerie şi tehnologie a Stellantis, potrivit unui anunţ intern confirmat de două surse care nu erau autorizate să vorbească despre concedieri.
Acţiunea este cea mai recentă acţiune a CEO-ului Stellantis, Carlos Tavares, care a redus costurile prin concedieri, oferte compensatorii şi alte metode, de când compania a fost înfiinţată printr-o fuziune a Fiat Chrysler şi a producătorului de automobile francez PSA Groupe în 2021.
Reducerile fac parte dintr-un impuls pentru realizarea planului strategic ”Dare Forward 2030” al Stellantis, care urmăreşte să crească profiturile şi să dubleze veniturile producătorului de automobile la 300 de miliarde de euro, sau 335 de miliarde de dolari până atunci, printre alte obiective.
”Deşi înţelegem că aceasta este o veste dificilă, aceste acţiuni vor alinia mai bine resursele, păstrând în acelaşi timp abilităţile esenţiale necesare pentru a ne proteja avantajul competitiv, deoarece rămânem concentraţi asupra implementării ofensivei noastre de produse EV şi a planului nostru strategic Dare Forward 2030”, a spus compania.