Producătorii auto germani ar putea scumpi mașinile și în 2022, după o creștere cu 6% a prețurilor în 2021

mercedes benz, eqs, masina electrica Sursa foto: Mercedes Benz

Producătorii germani de automobile ar putea crește prețurile mașinilor, deoarece cererea de vehicule noi depășește oferta care încă se confruntă cu penuria de semiconductori.

Acest lucru apare într-o cercetare a institutului de economie Ifo din München, care întocmește cel mai urmărit sondaj de afaceri din țară. Se spune că situația din industria auto sa îmbunătățit la începutul anului, chiar dacă condițiile pentru furnizori s-au înrăutățit, scrie autonews.com.

„Un posibil motiv pentru acest lucru este că producătorii de automobile au reușit să atragă clienții la bord cu creșterile de preț, în timp ce furnizorii nu au făcut-o”, a declarat Oliver Falck, directorul Centrului Ifo pentru Organizare Industrială și Noi Tehnologii.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar

Dovezile că producătorii de automobile sunt capabili să taxeze mai mult clienții ar putea indica mai multe presiuni inflaționiste în cea mai mare economie a Europei. Creșterea anuală a prețurilor a atins 6% la sfârșitul anului trecut și s-a diminuat mult mai puțin decât se aștepta în ultimele săptămâni.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Economia Germaniei condusă de producție și-a revenit mai lentă decât cea similară în urma pandemiei, pe fondul unei restrângeri globale a ofertei care a lăsat aproape o cincime din angajații din sectorul auto concediați în decembrie.

Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 10% în Germania anul trecut, la 2,6 milioane de vehicule, o scădere declanșată în mare parte de deficitul global de cipuri semiconductoare.

Deoarece numărul de mașini produse rămâne scăzut și cererea este mare, producătorii auto pot cere prețuri mai mari, a spus Falck.

„Piața pentru mașini noi a fost curățată”, a spus el. „Așadar, dealerii își pot vinde stocurile clienților fără a oferi reduceri.”