Producătorii auto europeni, despre planul UE de a interzice vânzarea de mașini noi pe benzină din 2035: Interzicerea unei singure tehnologii nu este o cale rațională

carburant benzina Petrom sursa Petrom sursa foto: Petrom

Producătorii de automobile din Europa consideră că obiectivul propus miercuri de Comisia Europeană, ca vânzarea de mașini noi pe benzină și motorină să fie interzisă din 2035, nu este viabil fără disponibilitatea combustibililor regenerabili și dacă piața mașinilor electrice, în special numărul de stații de încărcare, nu crește suficient de rapid, afirmă Asociația Producătorilor de Automobile din Europa (ACEA), într-un comunicat.

ACEA arată că producătorii de automobile se angajează să reducă emisiile la zero și că toți membrii susțin obiectivul neutralității climatice până în 2050, investind miliarde de euro în tehnologii inovatoare și durabile.

„Cu toate acestea, interzicerea unei singure tehnologii nu este o cale rațională de urmat în acest stadiu – mai ales atunci când Europa încă se luptă să creeze condițiile potrivite pentru vehiculele cu motor alternativ”, arată ACEA.

Oliver Zipse, președintele ACEA și CEO BMW: „Obiectivele climatice ambițioase au nevoie de un angajament obligatoriu din partea tuturor părților implicate. Comisia Europeană a precizat astăzi foarte clar că Acordul verde poate avea succes numai cu obiective obligatorii pentru creșterea infrastructurii de încărcare și realimentare în toate statele membre.”

„Acest lucru va fi esențial pentru a încărca milioane de vehicule electrice pe care producătorii auto europeni le vor aduce pe piață în următorii ani și pentru a obține o reducere fără precedent a emisiilor de CO2 în sectorul transporturilor”, a spus Zipse.

ACEA arată, însă, că obiectivul propus pentru autoturisme – de reducere cu 55% a emisiilor de CO2 până în 2030 – va fi foarte dificil de atins și necesită cu siguranță și un obiectiv obligatoriu corespunzător pentru infrastructura de încărcare și realimentare.

Potrivit lui Zipse, „propunerea actuală pentru o reducere și mai mare a emisiilor de CO2 până în 2030 necesită o creștere masivă a pieței de vehicule electrice într-un interval scurt de timp. Fără eforturi sporite semnificativ din partea tuturor părților interesate – inclusiv statele membre și toate sectoarele implicate – obiectivul propus pur și simplu nu este viabil”.

Toate opțiunile – inclusiv motoare cu combustie internă extrem de eficiente, hibrizi, vehicule electrice cu baterie și hidrogen – trebuie să își joace rolul în tranziția către neutralitatea climatică, mai ales că producătorii lucrează pentru a reduce amprenta de carbon a întregii flote de vehicule pe stradă, deci nu numai cea a vehiculelor noi, potrivit ACEA.

„Nu motorul cu ardere internă dăunează mediului, ci combustibilii pe bază de fosile. Fără disponibilitatea combustibililor regenerabili, o țintă de reducere de 100% în 2035 este efectiv o interdicție a motorului cu ardere internă”, arată ACEA.

„În contextul restricțiilor tehnologice propuse începând cu 2035, îndemnăm toate instituțiile UE să se concentreze mai degrabă pe inovație decât să impună sau să interzică în mod eficient o tehnologie specifică”, a subliniat Zipse.

Potrivit ACEA, pachetul de măsuri include obiective obligatorii pentru infrastructura de încărcare și realimentare, care să răspundă cerințelor tuturor tipurilor de vehicule – nu numai celor ale autoturismelor, ci și ale utilitarelor și vehiculelor grele.

Cu toate acestea, într-o primă viziune, ACEA se arată îngrijorată de faptul că obiectivele prevăd numai 3,5 milioane de puncte de încărcare până în 2030. Potrivit calculelor recente ale Comisiei, o scădere suplimentară a emisiilor de CO2 ale mașinilor la -50% în 2030 ar necesita aproximativ 6 milioane de puncte de încărcare disponibile public.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: