Primul contract pentru Autostrada A 13 Sibiu-Făgăraș va fi semnat miercuri, 16 august, potrivit unui anunț oficial al Ministerului Transporturilor. CNAIR și constructorul Makyol (Turcia) semnează miercuri, contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 Arpașu de Jos (DN1) și Sâmbăta de Sus(DJ105B), un tronson cu o lungime de 17 km. Makyol a câștigat (și la CNSC) contractul și pentru Lotul 4, dar acesta este contestat la Curtea de Apel București de Strabag. Pentru Loturile 1 și 2, ale Autostrăzii Sibiu-Făgăraș, CNAIR încă nu a anunțat câștigătorii.
Termenul de realizare este de 4 ani (12 luni proiectare/36 luni execuție), iar valoarea contractului de 1,7 miliarde lei : „Constructorul turc MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. a fost desemnat câștigătorul licitației pentru tronsonul 3 al autostrăzii Sibiu-Făgăraș ! Contractul în valoare de 1,77 miliarde de lei, fără TVA este finanțat prin Programul Transport. (PT) Constructorul va avea la dispoziție 48 de luni (12 luni pentru proiectare și 36 pentru execuția a lucrărilor) pentru finalizarea celor 17,61 km ai tronsonului cuprins între Arpașu de Jos (DN1) și Sâmbăta de Sus(DJ105B). Pe traseu vor fi constrite inclusiv 27 de structuri de arta, dintre care un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 820 m.”, a transmis în iunie CNAIR.
Constructorul Makyol menționează printre marile lucrări de infrastructură rutieră tunelul Camlica din Turcia, tunel cu o lungime de 3,8 kilometri, forat cu metoda NATM (Austria) și Autostrada Gebze-Izmir care include și un pod suspendat de 2,6 kilometri (al doilea ca lungime din Europa) realizat într-o Asociere WeBuild și alte patru companii din Turcia (Nurol, Özaltin, Makyol, Göçay).