Primele curse regulate la Aeroportul Băneasa după o întrerupere de 12 ani. Aeroitalia a lansat ruta București-Roma

Aeroport Băneasa curse Roma

Au fost reluate cursele regulate la Aeroportul Băneasa (Aurel Vlaicu) din nordul Bucureștiului, anunță Compania Națională de Aeroporturi București (CNAB). AeroItalia a lansat vineri, 2 iunie zborurile regulate București (Băneasa) -Roma (Fiumicino) cu patru frecvențe/săptămână, același operator având și rute deschise de la Bacău la Roma. Sunt primele zboruri regulate după o întrerupere de peste un deceniu.

,,De astazi s-au reluat zborurile comerciale regulate pe AIBBAV” (n.r Aeroportul București-Băneasa Aurel Vlaicu) a transmis vineri, CNAB.

Aeroportul din zona de nord a Capitalei a fost redeschis în august 2022, dar nu a operat și curse regulate așa cum promitea fosta conducere, ci doar curse charter.

Compania din Italia operează zborurile cu flota de avioane Boeing 737-800, iar de la Fiumicino pasagerii vor putea ajunge și la Alghero, Bergamo, Comiso, Olbia și Palermo, cu un singur bilet, a transmis CNAB :  ,,Primul zbor este programat pe 2 iunie 2023, pe ruta București Băneasa – Roma Fiumicino. „Aeroitalia” este o companie aeriană italiană fondată în anul 2022. Operează o flotă de Boeing 737-800 către destinații europene. Datorită legăturilor operate de „Aeroitalia” către și de la Aeroportul Roma Fiumicino, pasagerii vor putea ajunge de la București și la Alghero, Bergamo, Comiso, Olbia și Palermo, cu un singur bilet, conexiune garantată, bagajul de cală urmând a fi trimis direct la destinația finală.” – comunicat CNAB.

„La Băneasa avem și posibilitatea de îmbracare pedestru. Este în curs de aprobare o procedură specifică. De la poarta de îmbarcare pasagerii să poată merge pe jos până la avion, e o anumită poziție de parcare a avionului, iar pasagerii pierd mai puțin timp la decolare și la aterizare. Pentru un pasager care vine cu 30 de minute înainte de ora îmbarcării va mai avea posibilitatea de a face check-in și să ajungă la bordul aeronavei, ceea ce pe un aeroport mare cum este Otopeni, nu se mai poate, acolo se închide cu 40-50 de minute înainte de decolare. Suntem în discuții cu mai multe companii, atât mari cât și mai mici, care sunt interesate să opereze atât de pe Otopeni cât și de Băneasa. Suntem în discuții cu trei companii care să vină să opereze curse regulate și charter, dar pentru curse regulate sunt 2-3 companii cu care se discută, iar discuțiile sunt avansate. Ne bucurăm că avem o companie care a înțeles oportunitatea operării de pe Băneasa și faptul că, dacă are o operare consistentă, minimum 4 curse/săptămână, tarifele sunt chiar puțin mai mici decât la Otopeni, 13,85 Euro/pasager”, spunea pe 18 mai, Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al CNAB.

Spre deosebire de Aeroportul Otopeni unde pasagerii trebuie să vină cu cel puțin două ore înainte de decolare, la Băneasa timpul va fi chiar de sub o oră. După lucrările de reabilitare/modernizare, capacitatea de procesare este de 250 pasageri/oră, iar în anii următori s-ar putea ajunge la un trafic de până la un milion de pasageri/an. Spre comparație, la Aeroportul Otopeni, în 2019, anul de referință au fost 14,8 milioane/an, iar în 2022, 12,6 milioane (detalii aici).

Sursa FOTO : Compania Aeroporturi București, 2 iunie 2023

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: