Primarul Negoiță de la Sectorul 3 vrea să facă două pasaje rutiere subterane și un pasaj pietonal în zona bulevardul Mihai Bravu. Ce lucrări vor fi în zonă

Pasaj Laborator Sursa foto: Primăria Sectorului 3

Primăria Sector 3 din București a scos la licitație în SICAP un contract de 147 milioane de lei (30 milioane de euro) pentru a construi pe Bulevardul Mihai Bravu două pasaje rutiere subterane în dublu sens, care să treacă pe sub magistralele de metrou M1/M3 și pe sub Calea Vitan, un pasaj pietonal subteran și lucrări de lărgire parțială a Căii Dudești. Zona Baba Novac – Dristor – Șoseaua Mihai Bravu este una dintre cele mai aglomerate din Capitală.

Acest proiect este parte din obiectivul mai larg de investiții al PS3 denumit „Creșterea mobilității urbane prin fluidizarea traficului auto pe șoseaua Mihai Bravu, de la intersecția cu str. Baba Novac până la intersecția cu str. Peneș Curcanul”.

24 de luni este durata contractului iar finanțarea lui se face din bugetul propriu șI din fonduri atrase.

Descrierea pe larg a lucrărilor ce urmează a fi executate, cu citat din Caietul de Sarcini al licitației:

1. Construirea a două pasaje rutiere subterane pe direcția Șoselei Mihai Bravu:

Pasaj rutier subteranîntre intersecția Strada Baba Novac – Șoseaua Mihai Bravu (nord) și intersecția Șoseaua Mihai Bravu – Strada Laborator (Sud) care subtraversează intersecția dintre Calea Dudești – Bulevardul Camil Ressu – Șoseaua Mihai Bravu

–  Pasaj rutier subteran – între intersecția Strada Laborator – Șoseaua Mihai Bravu (nord) și intersecția Șoseaua Mihai Bravu – Strada Pătlaginei (sud) care subtraversează intersecția dintre Calea Vitan și Șoseaua Mihai Bravu;

  1. Construirea unui pasaj pietonal subteran în dreptul stației de tramvai Laborator;
  2. Crearea a două benzi de circulație pe Calea Dudești în vederea măririi spațiului de stocare la semafor și a creșterii capacității de preluare a fluxurilor de trafic din intersecția Șos. Mihai Bravu – Calea Dudești – B- dul Camil Ressu spre Calea Dudești.

 

Sursa foto: Primăria Sectorului 3
Sursa foto: Primăria Sectorului 3
Sursa foto: Primăria Sectorului 3

Pasajele rutiere subterane vor avea o lungime construită de aproximativ 580 m (pasajul 1), respectiv 435 m (pasajul 2). Pasajele subterane rutiere vor fi reglementate în dublu sens și vor fi prevăzute cu două benzi pe sens.

Pasajul pietonal subteran în zona Străzii Laborator va înlocui trecerea de pietoni existentă în zonă și va avea rolul de a oferi posibilitatea de traversare a pietonilor dintr-o parte în alta a Șoselei Mihai Bravu și de a crea o legătură cu refugiile de tramvai din zonă.

Lărgirea locală a Căii Dudești între Șoseaua Mihai Bravu și Strada Caloian Județul la două benzi de circulație pe sens, adiacente căii de tramvai, va avea lățimea propusă a amprizei străzii pe zona menționată de 19,5m (5,5m zona de tramvai, 14 m zona carosabilă). De asemenea va fi necesară translatarea trotuarului existent, respectiv a spațiului verde existent pe latura sudică a Căii Dudești”.

Factorul preț contează în proporție de 70% la departajarea ofertelor, 30% sunt mai mulți factori, printre care, experiența managerului de proiect, proiectul de management al traficului în zonă propus sau gradul de degradare a infrastructurii rezidențiale și de metrou pe care firma și-o asumă, la realizarea pasajelor subterane. Ofertele se depun până în 22 noiembrie. Firma câștigătoare trebuie să încheie și o poliță de asigurare complexă care să acopere orice fel de daune i-ar fi cauzate infastructurii primăriei. În vara acestui an, doi angajați ai unei firme deținute de PS3 au murit, lucrând la un șantier din spatele Bibliotecii Naționale, când un mal de pământ s-a surpat peste ei. Alți patru au fost răniți.

Sursa foto: Primăria Sectorului 3
Sursa foto: Primăria Sectorului 3

Obiectivul scos acum la licitație face parte din o salbă de proiecte menite a descongestiona traficul din sector, pe care și le-a asumat primarul Robert Negoiță, astfel:

– Construire pasaj suprateran pentru fluidizarea traficului auto – zona Cățelu – în speță reconfigurarea circulației auto peste calea ferată Cătelu- Oltenița prin construirea unui pasaj care să preia traficul intens de pe Drumul între Tarlale ( “arteră care urmează să fie lărgită de la 2 benzi la 4 benzi de circulație) și care se află în stare avansată de obținere a avizelor necesare obținerii Autorizației de Construire, pe baza Certificatului de Urbanism nr 244/06.04.2020 emis de Primăria Municipiului București.

– Interconectarea rețelelor de transport auto în zona Drumul între Tarlale – pasaj suprateran care va facilita intrarea/ieșirea de pe Drumul între Tarlale și Autostrada A2 precum și amenajarea la sol și reorganizarea circulației în zona intersecției cu sens giratoriu. „În urma emiterii Certficatului de Urbanism nr 248/06.04.2020, s-au obținut 21 de avize necesare obținerii Autorizației de Construire de la Primăria Municipiului Bucuresti, precizează PS3.

– Accesibilizarea prin degajarea traficului a zonei comerciale Th Pallady – in speță construirea a două pasaje rutiere supraterane pentru fiecare sens de deplasare care vor traversa zona aglomerată aferentă spațiilor comerciale nou inființate și a străzii Nicolae Teclu. „În urma emiterii Certificatului de Urbanism nr 310/22.04 2020 și obținerii a 23 de avize, urmează ca Primăria Municipiului Bucuresti să emită Autorizația de Construire”, este precizarea primăriei.

Robert Negoiță este primar la S3 din 2016. Anul trecut a câștigat un nou mandat de patru ani.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: