Primăriile de sector încep să ridice mașinile parcate neregulamentar și pe arterele pe care le administrează Primăria Capitalei / O staționare de 5 minute „pe avarii” costă cel puțin 800 de lei

Ridicare Auto București

Primăriile de sector încep să ridice mașinile parcate neregulamentar și de pe marile bulevarde din administrarea Primăriei Municipiului București, după ce, în urmă cu o săptămână, Consiliul General al Municipiului București a votat favorabil un proiect care transferă serviciul public de la Compania Municipală Managementul Transportului către primăriile de sector care au platforme de ridicare specializate.

Practic, de la ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe străzile mai mici, primăriile de sector pot ridica acum și de pe marile bulevarde, ceea ce ar trebui să permită pietonilor mai multă siguranță la traversarea străzii (mai ales dacă sunt mașini înalte/jeep-uri lăsate pe treceri), fluidizarea circulației și accesul pietonilor pe trotuarele mai înguste blocate de mașini.

Compania Municipală Managementul Transportului a fost înființată în mandatul Gabrielei Firea, a început să ridice mașinile parcate neregulamentar cu șase platforme din vara anului 2019, dar activitatea a fost de scurtă durată, pentru că Nicușor Dan a decis să o dizolve, cele mai multe companii municipale înregistrând pierderi.

Ridicarea maşinilor parcate neregulamentar a fost reglementată în 2016, la modificarea Codului Rutier şi a devenit serviciu public în subordinea autorităţilor locale. La început, primăriile aveau contracte cu firme private „hingheri auto” în conturile cărora intra cea mai mare sumă din taxele percepute.

Taxă de minimum 500 de lei pentru recuperarea mașinii

Recuperarea mașinii costă cel puțin 500 de lei, tarifele fiind compuse din: ridicare – 200 lei, transport – 150 de lei și depozitare – 150 lei/zi. La aceste tarife se adaugă și amenda prevăzută în Codul Rutier pentru staționare neregulamentară, de 580 de lei sau 290 lei dacă se achită în 15 zile.

Ridicare mașinii se face doar după 5 minute de staționare

Pentru ca poliția rutieră sau cea locală să dispună acțiunea de ridicare a unui automobil oprit neregulamentar este obligatoriu ca durata să fie de cel puțin 5 minute, astfel încât oprirea să devină staționare și să fie disponibilă proba foto/video cu mașina oprită.

„Campioană” la ridicarea mașinilor parcate neregulamentar este Primăria Sectorului 3, iar în sectorul 4 se pot bloca și roțile cu dispozitive de tip „caracațiță” după cum Economedia a scris aici.

Primăria Sectorului 1 a început marți să ridice mașinile parcate neregulamentar, inclusiv cele care blochează trotuarele. „Este vorba despre ridicarea autoturismele staționate neregulamentar pe trecerile de pietoni, pe spațiile verzi, care blochează accesul în parcările de reședință, staționate pe trotuar fără a asigura limita de un metru lățime pentru pietoni, staționate pe locurile rezervate pentru persoane cu handicap sau destinate încărcării autovehiculelor electrice, sau care blochează pistele de biciclete special amenajate sau accesul în instituții publice: spitale, școli și sedii administrative etc. Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se face de către Poliția Locală Sector 1, iar de ridicarea, transportul și depozitarea autoturismelor se ocupă Administrația Domeniului Public Sector 1. Vehiculele ridicate sunt depozitate în spațiul special amenajat la sediul din Șos. Odăii nr. 3-5”, a transmis Primarul Clotide Armand.

În Sectorul 1, tarifele de ridicare sunt: 200 de lei pentru vehicule cu masa maxim autorizată de până la 5 tone, inclusiv, și 270 de lei pentru vehicule cu masa maxim autorizată de peste 5 tone.
– Tarifele de transport sunt: 150 de lei pentru vehicule cu masa maxim autorizată de până la 5 tone, inclusiv, și 200 de lei pentru vehicule cu masa maxim autorizată de peste 5 tone.
– Tarifele de depozitare sunt: 75 de lei în primele 24 de ore, și 25 de lei/zi după intervalul de 24 de ore.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: