Primăria Sinaia a anulat licitația pentru proiectarea unui pasaj subteran de 600 de metri în zona centrală a stațiunii

sinaia Sursa foto: Vlad Oprea, Facebook

Primăria Sinaia a anulat licitația lansată pe 3 februarie pentru proiectarea unui pasaj subteran cu o lungime de 600 de metri în centrul stațiunii de pe DN 1 Valea prahovei. Procedura de achiziție a fost anulată înainte de termenul -limită pentru depunerea ofertelor, 8 martie 2023, ca urmare a ,,abaterilor grave de la prevederile legislative care afectează procedura/imposibilitatea încheierii contractului” conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Totodată, caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia prevede și o parcare subterană cu minimum 200 de locuri între Bulevardul Carol I și strada Eroilor. Practic, Primăria Sinaia propune ca zona centrală să rămână complet pietonală, iar traficul general (inclusiv transportul în comun) să se mute complet în subteran. Contractul de 3,6 milioane lei avea finanțare europeană prin Programul Operațional de Asistență Tehnică (POAT) 2014-2020 cu obiectivul de politică 2: „O Europă mai verde, cu emisii scăzute de carbon” – Axa prioritară 3 – O regiune cu orașe prietenoase cu mediul, respectiv obiectivul specific: OS 2.7 Îmbunătățirea protecției naturii și a biodiversității, a infrastructurii verzi în special în mediul urban și reducerea poluării.

Tot la Sinaia, Consiliul Județean Prahova a preluat de la Compania de Drumuri proiectele pasajelor supraterane de la intrările în stațiune, podurile de la Sinaia Sud și Sinaia Nord (detalii aici), iar pentru stațiunea Predeal, CNAIR vrea să construiască un sens giratoriu suspendat. Un proiect important pentru fluidizarea circulației pe DN 1 Valea Prahovei este modernizarea Drumului Județean pe Valea Doftanei (Câmpina-Săcele), dar desemnarea câștigătorului este amânată (la al treilea termen) la Ministerul Dezvoltării.

Licitație anulată pentru proiectarea pasajului subteran de la Sinaia (Captură SEAP) :

„Investiția presupune realizarea serviciilor de proiectare și elaborare documentații tehnico-economice: Studiu de Fezabilitate, inclusiv studii de teren și documentațiile pentru obținere certificat de urbanism, avize/acorduri, proiect pentru autorizarea execuției lucrărilor (P.A.C.), proiect pentru organizarea execuției lucrărilor (P.O.E.), proiect tehnic de execuție pentru obiectivul de investiție „Reconfigurare urbanistică în zona parcului central și realizarea unei zone pietonale cu acces carosabil restricționat între intersecția Bdul Carol I – str. Aosta și intersecția B-dul Ferdinand – str. Eroilor, inclusiv realizarea unui pasaj auto subteran de legătură între B-dul Carol I și B-dul Ferdinand” dupa cum urmeaza: 1.Pasaj subteran; 2.Rampele de intrare/iesire din pasaj trebuie să asigure o pantă în sens longitudinal care să permite colectarea și evacuarea apelor cât și accesul autoturismelor și a mașinilor de urgență; 3.Parcare subterană: amplasată sub parcul din zona centrală (min 200 locuri, cu o suprafatță maximă 6.000,00 mp), ce va elimina timpii suplimentari căutării unui loc de parcare și în același timp va aduce un aport semnificativ creșterii calității vieții și al siguranței circulației. Parcarea va fi conectată la pasajul subteran, intrarea/iesirea auto realizându-se prin pasajul subetran. Pentru intrarea/ieșirea pietonală parcarea va fi dotată cu 2 zone de evacuare cu scări și lift persoane. 4.Alei pietonale și piste de bicicliști. La nivelul caietului de sarcini autoritatea contractanta prezinta in detaliu natura, cantitatea serviciilor, nevoile si cerintele autoritatii cu privire la contractul de achizitie publica. Valoarea investiției este de 3.600.000,00 lei fara TVA”, arată documentația SEAP.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: