Primăria Capitalei vrea să cumpere 25 de rame electrice noi pentru Trenul Metropolitan București – Ilfov

Metropolis Sursa Foto : Alstom

Primăria Capitalei vrea să cumpere 25 de rame electrice noi care vor fi utilizate în cadrul proiectului „Tren Metropolitan București – Ilfov” un anunț pentru consultarea pieței fiind publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) dorește obținerea unor valori estimative pentru două tipuri de rame electrice, primul model, cu 210 locuri din care 110 pe scaune fixe și 100 în picioare respectiv al doilea model, cu o capacitate totală de 380 de locuri din care 180 de scaune și 200 în picioare.

Pentru ambele variante, contractul întreținere este de minimum 15 ani cu o posibilitate de extindere până la 30 de ani. Ramele trebuie să fie prevăzute cu două posturi de conducere, viteza maximă va fi de 160 km/h, podeaua joasă pe cel puțin 40% din suprafața vagonului, iar interiorul de tip metrou.

Specificațiile tehnice cerute de Primăria Capitalei sunt aproape identice cu cele din anunțul pentru consultarea pieței al Autorității pentru Reformă Feroviară pentru achiziția a 62 de rame regionale. Este vorba despre rame electrice noi care vor intra pe traseele alocate Trenului Metropolitan, dar și pe rutele deservite de rame Regio.

„Consultare de piață pentru a obține valoarea estimativă unitară actualizată pentru achiziția de rame electrice noi pentru scurt parcurs (RE-R/EMU-R). Se dorește obținerea unei valori estimative unitare pentru achiziția unei rame electrice de scurt parcurs (RE-R), cu o capacitate de transport formată din minim 200 locuri pe scaune fixe, minim 2 locuri pentru persoane cu dizabilități și 200 locuri în picioare (la 4 persoane/mp) și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani. Prețul va fi compus din : – prețul de achiziție al ramelor electrice exprimat în lei/ramă, – prețul pentru asigurarea întreținerii/mentenanței pentru 15 ani, exprimat printr-un preț mediu în lei/km. Serviciile de mentenanță vor fi prevăzute cu o opțiune de suplimentare de până la 30 de ani”, arată ARF.

Trenurile vor circula pe rutele stabilite prin cotractul de consultanță încheiat cu Banca Europeană de Investiții:
• Lot. 1 (20 trenuri) – București N – Ploiești S – Adjud; Iași – Pașcani – Suceava; Bacău – Pașcani
• Lot. 2 (23 trenuri) – Brașov – Gheorgheni; Arad – Timișoara – Caransebeș; Huedin – Cluj – Bistrița
• Lot. 3 (19 trenuri) – București N – Ploiești V – Brașov; București N – Roșiorii; București N – București Obor / Fundulea; Constanța – Fetești.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Avem Rame!
    N-avem cale ferata!
    De la Bucuresti la Adjud cam 4 sau 5 ore!
    Sau spre Brasov cca 3 ore!
    Mai este mult pana departe!
    😲😲

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.