În aceste zile, toţi şoferii care au parcat pe străzile care ţin de Primăria Generală, fie pe locurile marcate sau nemarcate, s-au trezit cu fluturaşi în parbriz prin care Compania Municipală Parking le aduce la cunoştinţă că dacă de la 15 august nu-şi vor plăti anticipat parcarea, se vor alege cu o amendă de 200 de lei şi cu imobilizarea autovehiculului prin blocarea roții sau a parbrizului.
Tarifele sunt în funcţie de zonă: 10 lei – Zona 0; 5 lei – Zona 1; 2.5 lei – Zona 2;
Plata poate fi făcută cash, prin SMS, card sau cu ajutorul câtorva aplicaţii şi permite utilizarea unui loc de parcare fără rezervarea sau nominalizarea acestuia.
În ceea ce priveste abonamentele lunare, în funcţie de zonă, pentru persoanele fizice sunt cuprinse între 1.050 lei şi 210 lei, iar pentru persoanele juridice între 1.400 lei şi 280 lei. Posesorii de abonamente pentru zona 0 pot utiliza şi locurile de parcare din zonele 1 şi 2, iar cei care au abonamente în zona 1 pot utiliza şi locurile de parcare din zona 2. (FOTO -TARIFE ABONAMETE)
Primarul General al Capitalei, Nicuşor Dan, spune că deşi anul acesta primăria nu va mai face noi locuri de parcare, în următorii doi ani va face nu mai puţin de 90.000.
“Până la 15 august mai sunt două săptămâni şi o să fie aceleaşi 10.000 de locuri pe care le avem acum. În doi ani, în ipoteza în care nu se modifică această normă din legea drumurilor, în doi ani, o să avem 100.000 în loc de 10.000.”, a declarat Primarul General al Capitalei Nicuşor Dan.
Cu toate acestea, unii dintre specialiştii în mobilitate urbană consultaţi de G4Media.ro sunt de părere că problema traficului este departe de a fi rezolvată în lipsa unei strategii valabile la nivelul întregii Capitale.
“Dacă pui doar nişte indicatoare pe marginea drumului, nu rezolvi locurile de parcare, ci faci nişte locuri de parcare cu plată în locul unora fără plată la marginea străzii. Ori aia nu este o strategie de eliberare a străzilor. Este doar o strategie de a-i taxa puţin pe cei foarte mulţi care parchează gratuit în centrul Capitalei.”, este de părere Marian Ivan, preşedintele Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR).