Guvernul român consideră în mod cert că principalul său obiectiv constă în creşterea veniturilor, cel puţin aşa se explică de ce nu reduce impozitele incluse în preţul carburanţilor, scrie publicația ungară Napi Gazdaság, citată de Rador.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Chiar dacă într-o măsură mai mică, dar timp de câteva zile a scăzut preţul carburanţilor la benzinăriile din România, însă după aceea a început din nou să crească – scria Maszol. După 14 iunie preţul benzinei a depăşit în toată ţara 9 lei.

În majoritatea statelor membre UE, preţul carburanţilor este reglementat de autorităţi. Recent Croaţia a anunţat că îngheaţă preţurile. Deocamdată Cabinetul Ciucă se opune presiunii sociale în creştere, iar membrii guvernului preferă mai degrabă să tacă, eventual ocolesc subiectul când vine vorba de intervenţia autorităţilor asupra preţurilor,mai arată presa ungară.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Nu este vorba de ceva întâmplător, mai ales că statul câştigă serios de pe urma carburanţilor, iar preţurile astronomice îngraşă şi mai mult bugetul. „Impozitul după producerea şi distribuirea carburanţilor şi cel pe venit sunt responsabile pentru o mare parte a preţului plătit de consumator.(…) O parte a sumei plătite pentru benzină (39%) şi motorină (36%) intră în bugetul statului sub forma impozitului pe venit”, se menţionează într-un studiu întocmit de experţii universităţii din Cluj şi din Bucureşti.

În Polonia, TVA pentru carburanţi a fost redus la zero. Dacă guvernul de la Bucureşti ar urma exemplul polonez, această măsură ar duce la o scădere a veniturilor cu cel puţin 5 miliarde lei, sumă ce nu ar putea fi completată decât probabil prin îndatorare.

Reamintim că Guvernul ungar a plafonat prețurile la carburanți.