Povestea „botezului” tunelurilor „Daniela” și „Alina” pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești. PORR: „Directoarea de la Economic se numește Daniela, iar cea de la Achiziții Alina. Când avem nevoie de bănuți, ele întotdeauna ne susțin”

Tunel Daniela Răducu P Drum

Constructorul PORR (Austria) lucrează non-stop pe lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, iar în scurt timp (duminică sau luni) va atinge borna 500 de metri pe tunelul mai avansat „Daniela”, în timp ce tunelul „Alina” este la 364 de metri. Tunelul cu galerie dublă Curtea de Argeș are 1350 de metri – sau 2700 metri lungimea totală a ambelor galerii –, iar pe progresul actual ar urma să fie străpuns la finalul anului cu estimarea de finalizare a lotului Curtea de Argeș – Tigveni (10 km) în 2026.

Încă de la startul oficial al lucrărilor de foraj din octombrie 2023, constructorul PORR a botezat cele două galerii Daniela și Alina după numele a două angajate. Astfel, Tunelul Daniela a luat numele Directoarei de la „Economic”, iar Tunelul Alina pe cel al șefei de la Achiziții.

„Managerul economic se numește Daniela, iar managerul de la Achiziții se numește Alina. Sunt colegele noastre, sunt foarte comunicative și țin foarte mult la noi. Întotdeauna când avem nevoie de bănuți, ele ne susțin”, a explicat pentru ȘtirileProTV inginerul Constantin Cârstoiu, responsabil Calitate PORR. Lotul 4 al A1 Sibiu – Pitești este cel mai scump lot de Autostradă în execuție, 34 milioane de euro/km.

Este primul tunel veritiabil (forat) pe o autostradă din România, deocamdată și singurul în execuție (WeBuild și Mapa – Cengiz urmează să înceapă tunelurile de la Poiana și Câineni, iar UMB tunelul de un kilometru dintre Margina și Holdea).

„Tunelul Curtea de Argeș în zona Delului Momaia va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularitățile celor două galerii regăsim:
1,3 km lungime
– 2 galerii principale separate și paralele, câte una pentru fiecare sens de mers, denumite Tunelul Daniela, pentru sensul de mers Sibiu-Pitești și Tunelul Alina, pentru sensul de mers Pitești-Sibiu
– câte 2 benzi pe sens și acostamente
– sistem de ventilație
– sistem de evacuare
 iluminat public
– sistem de comunicare
câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului.
Reamintesc faptul că la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România. Mobilizarea antreprenorului pe acest lot este una foarte bună, iar dacă ritmul lucrărilor se va menține, putem spune că această lucrare se va finaliza înainte de termenul contractual. La momentul vizitei, sunt pe întregul amplasament al proiectului cca 550 muncitori și 180 utilaje și echipamente de construcții”, a declarat Ionel Scrioșteanu.

Ultimul raport CNAIR arată un progres de 25% execuție pentru întreg lotul Curtea de Argeș – Tigveni, contract de 1,7 miliarde lei (cel mai scump kilometru de autostradă contractat până acum, 34 milioane de euro/km). Lucrările au început în primăvara anului 2023 cu termen de execuție 44 luni.

Sursa foto: Captură „Răducu P Drum”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. In text :
    Managerul economic se numește Daniela, iar managerul de la Achiziții se numește Alina. Sunt colegele noastre, sunt foarte comunicative și țin foarte mult la noi.

    In titlu :
    directoarea de la Economic se numește Alina, iar cea de la Achiziții, Alina.
    Noroc că nu o cheamă pe niciuna Mădălina.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.