Constructorul PORR (Austria) lucrează non-stop pe lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, iar în scurt timp (duminică sau luni) va atinge borna 500 de metri pe tunelul mai avansat „Daniela”, în timp ce tunelul „Alina” este la 364 de metri. Tunelul cu galerie dublă Curtea de Argeș are 1350 de metri – sau 2700 metri lungimea totală a ambelor galerii –, iar pe progresul actual ar urma să fie străpuns la finalul anului cu estimarea de finalizare a lotului Curtea de Argeș – Tigveni (10 km) în 2026.
Încă de la startul oficial al lucrărilor de foraj din octombrie 2023, constructorul PORR a botezat cele două galerii Daniela și Alina după numele a două angajate. Astfel, Tunelul Daniela a luat numele Directoarei de la „Economic”, iar Tunelul Alina pe cel al șefei de la Achiziții.
„Managerul economic se numește Daniela, iar managerul de la Achiziții se numește Alina. Sunt colegele noastre, sunt foarte comunicative și țin foarte mult la noi. Întotdeauna când avem nevoie de bănuți, ele ne susțin”, a explicat pentru ȘtirileProTV inginerul Constantin Cârstoiu, responsabil Calitate PORR. Lotul 4 al A1 Sibiu – Pitești este cel mai scump lot de Autostradă în execuție, 34 milioane de euro/km.
Este primul tunel veritiabil (forat) pe o autostradă din România, deocamdată și singurul în execuție (WeBuild și Mapa – Cengiz urmează să înceapă tunelurile de la Poiana și Câineni, iar UMB tunelul de un kilometru dintre Margina și Holdea).
Ultimul raport CNAIR arată un progres de 25% execuție pentru întreg lotul Curtea de Argeș – Tigveni, contract de 1,7 miliarde lei (cel mai scump kilometru de autostradă contractat până acum, 34 milioane de euro/km). Lucrările au început în primăvara anului 2023 cu termen de execuție 44 luni.
Sursa foto: Captură „Răducu P Drum”