Portul Giurgiu va fi refăcut, iar șenalul va fi dragat, pentru a debloca circulația mărfurilor și a persoanelor pe Dunărea europeană

Port Giurgiu 1

Administrația Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu a scos la licitație în SICAP un contract cu o valoare de 110 milioane lei pentru investiții în portul din localitate, care ar urma să intre în circuitul european, de-a lungul Dunării, de mărfuri și de turiști. În prezent, Giurgiu are câteva acostări de nave turistice și derulează ceva încărcări și descărcări de mărfuri, însă nu importante cantitativ. Practic, portul nu prea există în economia românească, și, nicidecum, în cea europeană.

Ca parte a Programului Operațional Infrastructura Mare, investițiile în portul Giurgiu se vor întinde pe șapte ani și vor presupune o remodelare drastică a infrastructurii, inclusiv dragarea șenalului navigabil, pentru a-l transforma într-un obiectiv TEN-T, ceea ce presupune interoperabilitatea mai multor sisteme de transport, anume rutier cu feroviar și fluvial. Un alt exemplu de la noi este, în acest sens, portul Galați care derulează deja, de doi ani, investiții de zeci de milioane de euro pentru a se tranforma în TEN-T, proiect care devine acum cu atât mai important cu cât războiul din Ucraina nu dă semne că ar înceta prea curând.

„Proiectare și Execuție lucrări aferente proiectului Proiectului „D.A.N.U.B.E. – Rețea de acces la Dunăre – Deblocarea circulației în Europa prin dezvoltarea în România a unei infrastructuri de porturi TEN-T de înaltă calitate în condiții economice optime – Port Giurgiu”, inclusiv tot restul echipamentelor necesare, utilaje mobile şi containere, incluzând toate structurile provizorii necesare pentru desfăşurarea şantierului, în conformitate cu amenajarea teritorială şi condiţiile de construire, proiectarea și construcţia făcându-se pe baza studiului de fezabilitate aprobat. În cadrul studiului au rezultat următoarele lucrări principale necesare a se realiza: • lucrări hidrotehnice • lucrări drumuri • utilitati la dane şi drumuri-alimentare cu energie electrica si apa • instalații incendiu si Iluminat perimetral si de incintă • dragaje – pentru asigurarea adâncimii la cheurile de acostare și pe șenalul de acces”, este descrierea contractului scos acum la licitație.

Ofertele se desfac în 20 iulie, departajarea lor se face în funcție de preț, experiența echipei de proiect și metodologia aleasă în abordarea contractului astfel încât să fie atinși toți parametrii economici ceruți.

Potrivit Comisariatului pentru Transporturi al CE, implementarea rețelei transeuropene de transport (TEN-T) are ca scop încurajarea conectivității prin construirea unei rețele de transport multimodale eficiente, la nivelul UE, care cuprinde căi ferate, căi navigabile interioare, rute maritime și drumuri de legătură între marile orașe, porturi, aeroporturi și terminale logistice.

Programul european vizează de asemenea dezvoltarea unei infrastructuri alternative de alimentare și introducerea progresivă a noilor tehnologii digitale și prin facilitarea alegerii diferitelor opțiuni de transport într-un sistem de transport multimodal eficient.

România face parte din două dintre cele nouă coridoare trans-europene.

Primul este Coridorul Rin – Dunăre, care există deja și va fi întărit. Coridorul va lega România (inclusv două porturi de la Marea Neagră – Constanța și Sulina) de centrul economic al Europei, Germania, și va face, de asemenea, legătura, între porturi majore majore de la Marea Baltică și Marea Nordului (Rostock, Hamburg, Bremen).

Coridorul traversează Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Serbia, Austria, Cehia.

Al doilea este Coridorul Marea Baltică – Marea Neagră – Marea Egee, care urmează să conecteze pe direcție nord-sud statele membre din estul UE. Acest coridor va crea o nouă conexiune între Polonia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria, Grecia.

În privința căilor de transport, noua rețea TEN-T prevede pentru România o autostradă care va lega țara noastră (pe ruta Constanța, București, Brașov, Sibiu, Cluj-Napoca, Oradea) de centrul Europei prin Budapeste și Viena.

Mai multe secțiuni de drumuri și căi ferate de-a lungul graniței de vest a României vor fi incluse în Coridorul Marea Baltică – Marea Neagră – Marea Egee, ceea ce va contribui la accelerarea realizării rețelei TEN-T în România (vor trebui finalizate până în 2040).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Se reface Portul Giurgiu precum Portul Constanta!
    Poate dupa ce termina Razboiul!
    Indolența Romaneasca este exceptionala!

  2. Absolut nimic nu se va realiza,cel puţin in următorii 5-6 ani!!!!Dezastrul este marcă inregistrată in România,o țară terminată şi vai de steaua ei!!! Zdrențele mega corupte ,care au condus țara către dezastrul absolut,n au văzut că timp de 30 de ani nu s au făcut modernizări in portul Constanța sau pe Dunăre!!! Porturile fluviale sunt total depăşite,au nevoie de investiții de mld.de euro pt.a putea fii folosite,doar portul Constanța are nevoie de cel puțin 1.5mld euro pt.modernizare şi dezvoltare…la ora actuală,in comparație cu Roterdamul,Constanța e un port pt.barcazuri şi corăbii!!! A trebuit să vină războiul peste noi,să realizăm faptul că suntem ultimii rupți in fund,dar cu nasul pe sus!!!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.