Portul Galați: CFR Infrastructură a redeschis și linia de tren cu ecartament european care permite transportul cerealelor din Ucraina. Circulația feroviară, reluată după 22 de ani

Port Galați CFR

După 22 de ani, CFR Infrastructură a redeschis, vineri, linia de tren cu ecartament european din Portul Galați, linie de tren care permite transportul vagoanelor cu cereale care vin din Ucraina. În urmă cu două săptămâni a fost redeschisă și linia de aproape 4 kilometri cu ecartament larg (sovietic) care ajută la descărcarea trenurilor de marfă care vin din Ucraina prin Republica Moldova.

Redeschiderea celor două linii de cale ferată 706 J Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (ecartament larg) și 706 I Siloz Port Docuri – Galați Mărfuri – Galați Călători (ecartament normal) contribuie la revigorarea activității din Portul Galați, prin operaționalizarea transporturilor de cereale care ajung acum direct în Siloz, fără manevre de transpunere a vagoanelor de pe linia cu ecartament larg, pe linia cu ecartament normal. Astfel, vagoanele cu cereale din Ucraina intră direct în Siloz pe linia cu ecartament larg, iar din Siloz pleacă garniturile încărcate cu cereale, pe linia cu ecartament normal.

„LINIA de cale ferată CU ECARTAMENT NORMAL din PORTUL GALAȚI – REDESCHISĂ

SRCF Galați a redeschis astăzi, la ora 12.00, ȘI LINIA de cale ferată cu ECARTAMENT NORMAL 706 I Siloz Port Docuri – Galați Mărfuri – Galați Călători, linie destinată ieșirii din Siloz a vagoanelor (românești) încărcate cu cereale. Lucrările de reparații la linia de cale ferată cu ecartament normal Siloz Port Docuri – Galați Mărfuri – Galați Călători (1,525 km) au fost executate, în regie proprie, de SRCF Galați, în perioada 07 iulie 2022 – 21 iulie 2022.
Lucrări executate pe linia CF 706 I Siloz Port Docuri – Galați Mărfuri – Galați Călători (ecartament normal)
►lucrări de defrișare pe 1.525 metri cale,
►înlocuirea a 562 bucăți traverse normale din lemn, cu traverse din beton
►înlocuirea a 244 bucăți de traverse din lemn speciale, pe aparatele de cale
►înlocuirea materialului mărunt de prindere – 4.402 tone
►completarea prismei de piatră spartă – 832 tone
►executarea burajelor tehnologice și profilare prismă de piatră spartă
SRCF Galați, în regie proprie, cu personal feroviar din secțiile: L1 Galați, L2 Brăila, L3 Buzău, L4 Focșani, L5 Târgu Ocna și SRLU Buzău”, a transmis CFR.

Reprezentanții CFR precizează că reluarea circulației feroviare va avea un impact economic important pentru transportul feroviar de marfă, atât prin creșterea traficului pe teritoriul României, dar și a transporturilor de cereale din Ucraina, care vor intra direct în Portul Galați, pe la granița cu Republica Moldova (CFM). Se reia astfel, după 22 de ani, transportul de marfă prin punctul feroviar de frontieră cu Republica Moldova (CFM).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: