În danele Portului Constanţa, o navă cargo care urmează să ajungă în Belgia este încărcată cu tone de rapiţă printr-un furtun uriaş de metal în timp ce alte nave îşi aşteaptă rândul să fie încărcate, scrie RFI.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

De la începutul invaziei Rusiei în Ucraina, portul Constanța, cel mai mare pentru cereale din Europa, s-a grăbit să se adapteze la afluxul de cereale deturnate de pe rutele tradiționale de transport maritim, care au fost tăiate de conflict.

În prima jumătate a anului 2023, a înregistrat 7,5 milioane de tone de cereale ucrainene, față de 8,7 milioane de tone pentru tot anul trecut.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

După ce Moscova s-a retras luna trecută dintr-un acord privind cerealele care permitea Kievului să exporte aproximativ 36 de milioane de tone de cereale în ciuda războiului, portul se pregătește să joace un rol și mai mare în expedierea culturilor vitale la nivel mondial.

„Suntem pregătiți pentru o cantitate mai mare de cereale ucrainene”, a declarat Dan Dolghin, director la Comvex, una dintre companiile din Constanța care primesc cereale din trenuri, barje și camioane pentru a le încărca pe nave.

Dolghin indică o investiție de 3 milioane de euro pe care compania sa a făcut-o vara trecută pentru a accelera capacitatea de descărcare a barjelor.

„Putem încărca navele cu o viteză de 3.000 de tone pe oră, ceea ce reprezintă echivalentul a două trenuri”, a declarat el, în timp ce răspundea la apeluri telefonice constante.

Comvex intenționează, de asemenea, să își mărească capacitatea de depozitare în următoarele luni cu aproape 50.000 de tone, ajungând la aproape 250.000 de tone.

Compania are în silozurile sale aproximativ 3.600 de tone de porumb ucrainean. Dolghin a declarat că și grâul ar trebui să sosească în curând.

Cea mai mare parte a cerealelor manipulate de Comvex vine cu trenul și pe barje din porturile ucrainene de pe Dunăre Reni și Izmail.

Dar și aceste porturi au devenit ținte: Ucraina a declarat miercuri că Rusia a lovit instalațiile portuare și infrastructura industrială de pe Dunăre.

Rusia a atacat deja Reni cu drone pe 24 iulie, provocând pagube “destul de semnificative”, potrivit purtătoarei de cuvânt a armatei ucrainene Nataliya Gumenyuk.

Pe de altă parte, se așteaptă ca transferul feroviar să se intensifice, potrivit lui Dolghin.

Se construiesc silozuri pentru ca trenurile de pe liniile ucrainene cu ecartament mai larg să își poată transfera încărcăturile în sistemul feroviar românesc.

Acestea urmează să fie finalizate în câteva săptămâni, a declarat Dolghin, adăugând că portul are acum mai multe linii pentru trenuri decât anul trecut.

Deși a recunoscut că punctele de intrare în port, în special cele în care sosesc camioanele, pot încă să se blocheze.