Contractul pentru reparațiile liniilor de tren din Portul Constanța, prioritatea I, a ajuns la 67% stadiu fizic de execuție cu 10 din cele 35 de linii de tren refăcute și redeschise circulației feroviare pentru trenurile de marfă, potrivit CFR Infrastructură. În total, Ministerul Transporturilor repară 99 de linii de tren, 35 în prioritatea I și 64 în prioritatea II. Pentru primele 34 de linii din prioritatea I, lucrările au început în iunie cu antreprenorii Arcada și Wiebe. Pentru prioritatea II, tot Arcada și Wiebe au depus oferte pentru reparații la 64 de linii. Pe lotul Arcada, lucrările au ajuns la 65%, iar pe lotul Wiebe la 69% a transmis CFR Infrastructură.
„Portul Constanța – 67% stadiul de execuție al lucrărilor pe cele 2 loturi – 10 linii noi redeschise circulației!
În cadrul Priorității 1 au fost incluse 35 de linii, cu o lungime totală de 13,398 km, și 75 aparate de cale. Din cauza volumului mare de lucrări și având în vedere caracterul urgent al lucrărilor, pentru reducerea timpului de efectuare a reparațiilor, respectiv a termenului de redeschidere a liniilor, lucrările prevăzute la Prioritatea 1, au fost împărțite în două loturi:
⦁ Lotul 1 . lucrări pe 19 linii, totalizând 6.589 km și 32 aparate de cale;
⦁ Lotul 2: lucrări pe 16 linii, totalizând 6,809 km și 43 aparate de cale.
Obiectivul prioritar al acestor lucrări este redeschiderea pentru circulație și manevră a unui număr de 35 de linii, închise în prezent din motive tehnice, și readucerea în regim normal de funcționare a unui număr de 75 aparate de cale. „Până în prezent, importurile și exporturile de cereale în/din Ucraina se realizau în proporție de 80% prin porturile proprii mai sus menționate. Prin urmare, Portul Constanța se află în prezent în situația de a prelua un flux de marfă suplimentar semnificativ, care nu ar fi putut fi preconizat prin niciun mijloc înaintea izbucnirii conflictul militar din zona Mării Negre”, potrivit unui Memorandum al Guvernului.