Poduri noi între România și Ucraina: Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru noul pod peste Tisa de lângă Sighetu Marmației / Podul istoric de la vama cu Ucraina este din lemn și are limită de 3,5 tone

Pod Tisa Tepliţa Sursa Foto : CJ Maramureş

Încep lucrările la noul pod peste Tisa între România și Ucraina. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru execuția noului pod peste Tisa, la Teplița lângă vama Sighetu Marmației (jud. Maramureș).

Contractul pentru noul pod peste Tisa care include și noua vamă de la Teplița este derulat în parteneriat cu Consiliul Județean Maramureș și a fost atribuit anul trecut constructorului român Tehnodomus pentru 116 milioane lei. În prezent, pe la vama Sighetu Marmaţiei – Solotvino, pe podul din lemn refăcut în 2007 nu pot trece şi camioane, traficul de marfă ocolind zeci de kilometri pe la Halmeu (judeţul Satu Mare) sau Siret (judeţul Suceava). Contractul pentru proiectarea și execuția noului pod peste Tisa de lângă Sighetu Marmaţiei are o durată de 730 de zile din care 3 luni proiectul tehnic şi 16 luni execuţia.

Ministerul Transporturilor a emis autorizația joi, 15 iunie, durata de execuție este de 20 de luni, iar valoarea lucrărilor 130 milioane lei.

„Amplasamentul lucrărilor care se supun autorizării se află în județul Maramureș, UAT Sighetu Marmației și Bocicoiu Mare. Amplasamentul podului este situat pe teritoriul României la granița cu Ucraina. Podul se află situat între localitățile Sighetu Marmației (România) și Biserica Albă (Ucraina) și are o lungime totata de 268.60 m (150,45 m pe teritoriul României). Prezenta autorizație are ca obiect doar lucrări pe teritoriul României. Obiectivul de investiții nu face parte din rețeaua rutieră TEN-T.”

În zona de nord, România are o frontieră terestră cu Ucraina de aproape 300 de kilometri lungime (273 km), însă doar trei puncte rutiere de trecere a frontierei (vămi): Halmeu, Sighetu Marmației și Siret-Porubne, cea din urmă fiind și cea mai aglomerată de la invadarea Ucrainei. Din cele trei vămi rutiere România – Ucraina, doar două, Halmeu și Siret, sunt operaționale și pentru transportatori, la vama Sighetu Marmației – Solotvino fiind un pod vechi peste Tisa care nu rezistă unui tonaj superior. La Vama Siret pe DN 2 în județul Suceava, șoferii de camioane așteaptă și câte 10 ore pentru ieșirea din țară.

Vamă nouă la Tepliţa – Sighetu Marmaţiei cu câte 5 benzi/sens

Noul punct de trecere a frontierei cu Ucraina de la Tepliţa – Sighetu Marmaţiei va avea o lungime de 540 de metri, parcare pentru autoturisme (13 locuri) respectiv 10 pentru TIR-uri şi cântare pentru camioane. Pentru fiecare sens vor fi prevăzute cinci benzi : un culoar pentru autocare, două benzi pentru autoturisme şi alte două pentru camioane.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Facem un pod!
    Deviem traficul spre autostrazile care nu sunt?
    Traficul spre Bors sau la celelalte iesiri spre Ungaria cum va fi daca frecati duda cu autostrada Transilvania!
    Nici macar Dr. Expres la nivel de proiect nu aveti!😵
    Ca Podul de la Braila!
    Fară conexiuni!
    🙃

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.