Constructorul Astaldi a remediat problema infiltraţiilor la blocurile de ancoraj, a anunţat, astăzi, după o verificare pe şantier, directorul general al Companiei de Drumuri, Cristian Pistol.
Descrisă drept o „situaţie neprevăzută” (conform explicaţiilor CNAIR) problema infiltraţiilor de apă la blocurile de ancoraj a fost identificată la începutul verii, iar oficialii de la Drumuri au cerut atunci o intervenţie de urgenţă şi monitorizarea strictă şi permanentă.
Constructorul general a aplicat măsurile dispuse prin expertiza tehnică, a explicat Pistol. „Am inspectat şi blocul de ancoraj pentru a verifica dacă s-au executat lucrările dispuse prin expertiza tehnică. Cu această ocazie, am constatat că, în urma acestor măsuri, nu mai există infiltraţii de apă în blocul de ancoraj”, a anunţat, şeful CNAIR după verificarea pe şantier.
Video cu infiltraţiile identificate în iunie 2021:
Întinderea cablurilor principale, (operaţiune pe care o realizează japonezii) una dintre cele mai complexe etape ale proiectului se va încheia la jumătatea lunii decembrie, a confirmat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, prezent şi el, la verificarea şantierului : ,,Firele de cablu sunt de cca 5,44 milimetri. Ele formează pachete de câte 544 de fire. Toroanele, în număr de 16, vor forma cablul principal. Această procedură se realizează pentru prima dată în România și se va încheia la jumătatea lunii decembrie a acestui an.“ Podul de la Brăila va fi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune.
Sistem de taxare la Podul peste Dunăre de la Brăila
Podul peste Dunăre de la Brăila care ar putea fi deschis circulaţiei la sfârşitul anului viitor (2023 cu toate drumurile de legătură) va avea o taxă de trecere. Este prevăzută în acordul de mediu din 2016, document pe care l-a consultat Economedia. „Două soluţii alternative sunt propuse pentru staţia de taxare : prima este pentru taxare manuală care constă în construirea unei zone de taxare cu cabine aferente, iar a doua constă într-o staţie de taxare automată care nu necesită nicio modificarea a carosabilului şi constă în instalarea unui portal de detectare”, se arată în acordul de mediu pentru Podul care costă aproape 500 de milioane de euro, fonduri europene.
Podul de la Brăila va avea o lungime totală de 2 kilometri şi trei deschideri: o deschidere principală – 1.100 metri și două deschideri laterale de 490 de metri pe malul Brăila și 360 metri pe malul Tulcea. Contractul pentru Podul suspendat de la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani, a fost semnat în ianuarie 2018 pentru 433 milioane euro, iar primele lucrări au început în decembrie 2018.