Comisarul European pentru Coeziune și Reforme, Elisa Ferreira, vicepremierul Italiei, Matteo Salvini, și oficiali din Japonia ar urma să participe pe 27 iunie la inaugurarea Podului peste Dunăre de la Brăila, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Termenul stabilit pentru inaugurare, sfârșitul lunii iunie, a fost anunțat pe 21 aprilie, chiar într-o conferință de presă la Ministerul Transporturilor (detalii aici).
Grindeanu spune că termenul stabilit pentru inaugurare rămâne nemodificat, dar urmează să facă o nouă verificare pe șantier pentru ultimele detalii, mai ales că deschiderea va fi pe varianta scurtă pe traseul Măcin, iar după darea în circulație vor mai fi unele restricții pentru demontarea unor componente.
„O să merg și eu în perioada următoare pe șantier, indiferent de schimbări de Guvern, dar până atunci o să ajung la Brăila pentru că vreau să văd eu ce se întâmplă acolo. Am fost anunțat și că, probabil va veni la inaugurare și doamna comisar Ferreira (n.r Elisa Ferreira) și domnul vicepremier Salvini din Italia (Matteo Salvini), cu dânsul am vorbit direct, doamna Comisar și-a arătat intenția, probabil vor fi și oficialități din Japonia, dar toate lucrurile acestea trebuie organizate. Nu vă ascund de ce am dat această dată… pentru a pune presiune pe constructor în sens pozitiv, că prea din decembrie a devenit februarie, din februarie aprilie și din mai, iunie. Chiar vineri o echipă de la Ministerul Transporturilor a fost acolo și mi-au spus că, în principiu se va păstra data de 27 iunie”, a spus Grindeanu.
Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019 cu Asocierea italo-niponă WeBuild-IHI Infrastructure, constructorii japonezi fiind responsabili de ridicarea, cablurilor și a tablierului. Investiția de aproximativ 500 milioane euro presupune și amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri. Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. Vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.
UMB a depășit 50% execuție pe Drumul Expres Brăila – Galați, dar șansele de inaugurare până la sfârșitul anului sunt destul de mici pentru că de-abia au început lucrările la viaductul-mamut de 1,7 kilometri peste Siret și calea ferată.