Pod nou peste Dunăre, la Giurgiu: CNAIR a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate, contract de 60 milioane de lei / Constructorul trebuie să asigure conexiune atât rutieră, cât și feroviară

Pod Dunăre Giurgiu Sursa foto: Facebook / Cristian Pistol

Compania de Drumuri (CNAIR) a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate ce va sta la baza construirii unui nou pod peste Dunăre între Giurgiu (România) și Ruse (Bulgaria). Durata maximă alocată elaborării Studiului de fezabilitate este de 23 de luni din momentul începerii contractului, care are o valoare de 60 de milioane de lei. Termenul de depunere a ofertelor este 28 octombrie 2024.

„A fost publicată în SEAP (Serviciul Electronic de Achiziții Publice) documentația de atribuire pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construirii unui nou pod peste Dunăre între Giurgiu (România) și Ruse (Bulgaria).
Printre principalele caracteristici solicitate proiectantului regăsim:

  • soluție de conectivitate la nivel de autostradă;
  • posibila soluție de conectivitate la nivel de cale ferată, analizând realizarea conexiunii feroviare cu stația CF Giurgiu Nord și implicit cu CF102 București – Giurgiu Nord și CF103 Videle – Giurgiu (parte componentă a Coridorului European de marfă nr. 7)”, a transmis secretarul de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu.

Termenul de finalizare a Studiului de Fezabilitate aferent acestui proiect este de 24 luni, iar valoarea maximă estimată este de 71,9 milioane lei, fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF2.

„Proiectantul va trebui să găsească soluția optimă pentru ca acest nou pod trasfrontalier să asigure conexiunea atât între infrastructura rutieră cât și cea feroviară dintre cele două țări”, spunea anterior șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Componenta feroviară ar putea fi utilizată și pentru o posibilă cale ferată de mare viteză între Grecia, Bulgaria și România, potrivit lui Scrioșteanu.

După ce va fi construit, acest nou pod dunărean va fi al treilea între România și Bulgaria.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Deci peste 2 ani de la semnate contract, adica 3-4 ani o sa aflam cu toti ca vama Giurgiu e aglomerata si se justifica construie unui nou pod. Podul de la Braila a fost gata 5 ani executie nu stiu proiectare dar per general peste 10 ani o sa avem o data aproximativa cand o sa fie gata. Meseriasi, profesionisti, genii, vizionari…. miroase pamantul pe care calca a parfon de levantica de destepti ce sunt, niste patrioti incoruptibili….

  2. Niste lucrari teribil de proaste se nasc.
    Cu studii de fezabilitate cu anii, cu execuții de 5 sau 10 ani.
    Spuneti mai baieti cat e spaga ca ungurii la Budapesta fac podul peste Dunare in maximum doi ani!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.