Planuri de restructurare la Continental. Compania, cu șapte fabrici în România, se aliniază tendințelor și se va schimba de la anul

Continental Sursa foto: Continental

Producătorul german de piese auto Continental are planuri pentru o restructurare care va combina de la începutul anului viitor activitățile de afaceri legate de conectivitate, mobilitate și computere performante.

Activitatea sa de anvelope și divizia ContiTech, axată pe tehnologiile cauciucului, vor deveni sectoare independente ale grupului, în timp ce filiala sa de Automotive Technologies se va împărți în cinci domenii de afaceri, inclusiv un nou accent pe mobilitatea inteligentă și experiența utilizatorului.

Restructurarea este un pas suplimentar al Continental pentru a-și reorganiza afacerea după ce a renunțat la unitatea de propulsie Vitesco la jumătatea lunii septembrie.

„Mobilitatea viitorului este sustenabilă, automatizată și conectată”, a declarat directorul executiv Nicola Setzer. „Profităm astfel de potențialul prezentat de poziția noastră unică puternică în tehnologie în toate aceste domenii.”

Ca parte a restructurării, membrii consiliului de administrație Helmut Matschi și Frank Jourdan vor demisiona, cu aproape trei ani înainte de încheierea contractelor. Asta va reduce consiliul de administrație al Continentalului la cinci membri de la 1 ianuarie.

Furnizorul german de componente pentru industria auto Continental va închide fabrica de sisteme de inducție din Nădab (Arad) și va transfera operațiunile spre fabrica de furtunuri din cauciuc de încălzire/răcire din Carei (Satu Mare). Transferul, argumentat prin scăderea cererii de anumite produse pe piață, se va derula treptat, până la jumătatea anului viitor, și va afecta peste 300 de angajați.

În primăvară, gigantul german a anunțat că vrea să investească, anul acesta, 150 de milioane de euro în România, sumă similară cu cea investită în 2020. Mutarea este argumentată prin faptul că volumele pentru sistemele de inducție a aerului și sistemele de răcire și încălzire au scăzut constant din cauza schimbării industriei auto către vehicule electrice, iar compania vrea acum să își întărească poziția din sectorul de producție a furtunurilor auto.

Fabrica din Carei va deveni zonă principală a operațiunilor de cauciuc și asamblare. În același timp, unitatea ContiTech din Timișoara va avea un rol important în operațiunile de fabricare și asamblare a țevilor de aer condiționat. Peste 300 de angajați ai fabricii din Nădab vor fi însă afectați de acest transfer al activităților. Angajaților afectați le va fi oferită opțiunea de relocare de la Nădab la Carei, în timp ce o parte mică a acestora va fi relocată la Timișoara. Compania va oferi un pachet compensatoriu pentru restrângerea activității acelor angajați care nu vor dori să se transfere.

Toate diviziile Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine şapte unităţi de producţie şi patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Braşov şi Iaşi. Potrivit companiei, Continental România are peste 20.000 de angajați pe piața locală, din care o treime sunt ingineri și informaticieni în centrele de cercetare și dezvoltare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: