Pistol, șeful CNAIR: Licitația pentru lotul Poarta Sălajului –Nușfalău (lotul cu Tunelul Meseș) de pe Autostrada Transilvania va fi anulată. Procedura pentru tronsonul de 41 km se reia cu licitație clasică, fără precalificare

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Licitația cu precalificare de pe lotul Poarta Sălajului – Nușfalău, tronsonul de 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania care include și Tunelul Meseș, va fi anulată și reluată pe o procedură clasică, a anunțat joi directorul general al Companiei de Drumuri, Cristian Pistol. Licitația pentru proiectare și execuție a fost lansată în noiembrie 2020 (mandatul Lucian Bode) pe o procedură etapizată, cu precalificare, iar valoarea estimată prin indicatorii tehnico-economici a fost de maximum 4,4 miliarde lei, dar la costurile din urmă cu trei ani, costuri care nu pot fi majorate prin Hotărâre de Guvern așa cum s-a procedat la magistrala de metrou din Cluj-Napoca. Este puțin probabil ca oricare dintre cei șase constructori calificați să se poată încadra în valoarea maximă de 115% din contract (cu tot cu suplimentare).

Cristian Pistol a făcut o paralelă cu prima licitație pentru secțiunea cu ecoducte A1 Lugoj – Deva, câștigată inițial de Mapa, dar anulată și atribuită la a doua licitație UMB: „Precum ați văzut, anul trecut am avut o procedură similară, Lugoj – Deva, lotul 2, o procedură pe care am anulat-o, am relansat-o și într-un timp record și am semnat contractul cu un antreprenor serios, UMB. Aceeași procedură o vom aplica și acum pentru ceea ce înseamnă Tunelul Meseș”.

Compania de Drumuri a început anul 2023 fără a avea constructori pe trei loturi ale Autostrăzii Transilvania, între Cluj-Napoca și Oradea, dar cu perspectiva finalizării lucrărilor pe lotul Chețani – Câmpia Turzii (secțiunea Târgu Mureș – Cluj-Napoca) la finalul anului într-un scenariu ultra-optimist și doar cu o mobilizare excepțională a constructorului Strabag.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cu aceasta ocazie se contureaza premisele participarii grupului UMB la noua licitatie.
    Experienta pentru constructia tunelurilor va fi acumulata de pe lotul Margina – Holdea, parte din A1.
    Probabil singura sansa de a completa lipsurile din A3 de la Poarta Salajului si pana la Biharia este contractarea cu (probabil) cea mai serioasa companie de infrastructura rutiera de care se bucura tara noastra in acest moment.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.