Lotul UMB Zimbor-Porta Sălajului a ajuns la un stadiu fizic de execuție de 29 % și ar putea fi deschis în a doua parte a anului viitor, însă deocamdată nu poate fi legat cu niciun alt tronson în circulație de pe Autostrada Transilvania. Lotul Zimbor-Poarta Sălajului are o lungime de 12 kilometri este finanțat prin PNRR, iar spre Cluj Napoca se va conecta cu lotul Nădășelu -Zimbor (30 km.) amânat pentru 2025 și cu licitație lansată pentru noul traseu (detalii aici), iar spre Oradea/Borș cu lotul Poarta Sălajului-Nușfalău (lotul cu tunelul Meseș) unde nici măcar nu sunt oferte depuse (detalii aici).
Miercuri, pe șantierele UMB, directorul general CNAIR, Cristian Pistol a avansat termenul 2024, dar condiționat de mobilizarea UMB și de vreme pentru cei 12 kilometri și a vorbit despre un termen ,,rezonabil” pentru secțiunea de 30 de kilometri Nădășelu -Zimbor : ,,Verificări pe șantierele UMB de pe Autostrada Transilvania ! Mobilizarea în șantier a constructorului este bună și lucrările se desfășoară într-un ritm susținut. Stadiul fizic al lucrărilor pe cele două loturi de la Nădășelu la Zimbor a ajuns la aproximativ 59%, iar al celor de pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului este de 29,2%. Dacă nu interveneau problemele cu alunecările de la Nădășelu și cele de la Topa Mică, care necesită construcția a două viaducte în lungime de 1,2 și 2 km, sunt sigur ca în 2024 se putea deschide circulația pe toți cei 42,3 km de la Nădășelu la Poarta Sălajului. Sper ca licitația pe care am lansat-o la începutul acestei luni să aibă un câștigător cât mai repede posibil, astfel încât să fie finalizat și sectorul de autostradă Nădășelu-Mihăești într-o perioadă de timp rezonabilă. Cei 12,24 km de la Zimbor la Poarta Sălajului pot fi deschiși circulației în #2024 dacă antreprenorul își menține ritmul de lucru și condițiile atmosferice vor permite desfășurarea lucrărilor conform calendarului.” -Cristian Pistol.
Imagini recente de pe șantierul UMB Zimbor-Poarta Sălajului au fost publicate pe Canalul YouTube Cristian Marius Man :