Piața super-iahturilor, record în pandemie. Bogații lumii au căutat luxul și izolarea în paradisuri exotice

iaht, superiaht, vas, nava, ambarcatiune Sursa foto: Unsplash / Bluefin Led

Deși anul trecut a reprezentat una dintre cele mai grave crize din istorie pentru turism și călătorii, există o parte a pieței care a prosperat, pe măsură ce afacerile au crescut în urma unui val de comenzi. Cererea de super-iahturi a ajuns la un nivel record, în contextul în care turiștii bogați au dorit să se bucure de paradisurile exotice pe mare pentru a scăpa de mulțime și de amenințarea Covid-19, scrie Financial Times.

Pentru cei care își pot permite, pe un super-iaht – definit ca o barcă cu o lungime mai mare de 30 de metri – poți face orice, de la sporturi nautice la sesiuni de yoga și fitness la bord, precum și șansa de a petrece timp de calitate cu prietenii și familia într-un spațiu retras.

„De când am ieșit din primul lockdown [vara trecută], piața a crescut la niveluri cu mult mai mari decât înainte să intrăm în lockdown”, a declarat Antony Sheriff, director executiv al Princess Yachts.

Succesul este confirmat și de producătorii de iahturi din Europa. Ferretti, un constructor de nave cu sediul în Forli, în nordul Italiei, a livrat un număr record de 56 de iahturi în primul trimestru și a spus că „accelerarea fantastică” a comenzilor a sfidat prognozele.

De asemenea, un număr record de 208 super-iahturi au fost cumpărate pe piața de brokeraj, pentru 1 miliarde de lire sterline, anul acesta până pe 17 mai, față de cele 131 cumpărate cu un an mai devreme, potrivit editorului publicației Boat International.

Pandemia i-a încurajat pe cei bogați să reevalueze modul în care își petrec timpul și să facă un salt pentru a-și cumpăra prima barcă sau pentru a face un „upgrade” la un iaht de dimensiune mai mare, dacă deja dețineau unul, pe măsură ce creșterea prețurilor activelor le-a sporit bogățiile.

„Cu pandemia, oamenii și-au dat seama că viața se poate schimba imediat. Percepția lor asupra vieții s-a schimbat și au vrut să exploateze momentul”, a declarat Marco Valle, director executiv al Benetti Yachts cu sediul în Viareggio, în Toscana.

Nici măcar anularea numeroaselor expoziții nautice din locații pline de farmec, cum ar fi Monaco, nu au reușit să reducă cererea, deoarece boom-ul cumpărăturilor online a compensat pierderile de vânzări de la târgurile comerciale, care atrag în mod normal cumpărătorii.

„Într-un an fără expoziții nautice, am avut unele din cele mai mari comenzi de până acum”, a declarat Rose Damen, director general al Damen Yachting, un producător olandez a cărui listă de comenzi a crescut cu aproximativ 800 milioane de euro în ultimele 12 luni.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: