Investigațiile geotehnice sunt aproape finalizate pe traseul drumului de mare viteză (Autostradă/Drum Expres) Pașcani – Suceava, dar foarte întârziate pentru secțiunea Suceava – Siret, ambele contracte fiind derulate cu firma de proiectare Search Corporation. Cele două contracte pentru Pașcani – Suceava – Siret (lungime totală 102 km) au fost semnate în toamna anului 2020 pentru 21 milioane lei și doi ani pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic, dar CNAIR a prelungit termenele pentru 2023, aplicând și penalizări ridicole pentru întârzieri (0,001/zi detalii aici). După finalizarea proiectării CNAIR va primi și propunerea profilului, Drum Expres sau Autostradă, și nu înainte (în mai 2021 fostul premier Florin Cîțu anunța profilul de autostradă, deși de-abia începuseră studiile. În plus, profilul este determinat și de expertiza Jaspers și finanțarea UE).
Pentru secțiunea Suceava – Siret (41 km) CNAIR a aprobat o prelungire a contractului până în iunie 2023, iar Search a efectuat doar 20% din forajele necesare, adică 1.600 metri liniari din cei peste 8.100 prevăzuți, prestatorul lucrând cu doar două utilaje de foraj, a transmis joi, după o verificare inopinată, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.