Pe drumul de mare viteză Suceava – Siret proiectantul Search a reușit să facă doar 20% din foraje / Pe secțiunea Pașcani – Suceava investigațiile geotehnice sunt aproape finalizate

FORAJE pe Autostradă

Investigațiile geotehnice sunt aproape finalizate pe traseul drumului de mare viteză (Autostradă/Drum Expres) Pașcani – Suceava, dar foarte întârziate pentru secțiunea Suceava – Siret, ambele contracte fiind derulate cu firma de proiectare Search Corporation. Cele două contracte pentru Pașcani – Suceava – Siret (lungime totală 102 km) au fost semnate în toamna anului 2020 pentru 21 milioane lei și doi ani pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic, dar CNAIR a prelungit termenele pentru 2023, aplicând și penalizări ridicole pentru întârzieri (0,001/zi detalii aici). După finalizarea proiectării CNAIR va primi și propunerea profilului, Drum Expres sau Autostradă, și nu înainte (în mai 2021 fostul premier Florin Cîțu anunța profilul de autostradă, deși de-abia începuseră studiile. În plus, profilul este determinat și de expertiza Jaspers și finanțarea UE).

Pentru secțiunea Suceava – Siret (41 km) CNAIR a aprobat o prelungire a contractului până în iunie 2023, iar Search a efectuat doar 20% din forajele necesare, adică 1.600 metri liniari din cei peste 8.100 prevăzuți, prestatorul lucrând cu doar două utilaje de foraj, a transmis joi, după o verificare inopinată, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

„Tronson Suceava – Siret 
– Execuție foraje geotehnice: 20% realizate (1600 ml din 8164 ml), se forează cu 2 utilaje;
– Investigații arheologice: 49% descărcare pe traseul principal, respectiv 120 de sondaje efectuate;
– Acord de Mediu: Au fost transmise prestatorului obiectivele specifice pentru ultimele două arii protejate, urmând a fi elaborat Memoriul în cel mai scurt timp posibil.
Voi solicita prestatorilor care asigură elaborarea acestui proiect, suplimentarea numărului utilajelor de foraj, astfel încât această activitate să se încheie cât mai repede”, a spus Scrioșteanu.
Mobilizarea insuficientă în această etapă a contractului a fost remarcată și de inginerul Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu. La începutul săptămânii, Urtoi a transmis că pe tronsonul Pașcani – Suceava proiectantul Search nu avea nicio foreză, deși ar fi trebuit să fie două utilaje, în timp ce pentru secțiunea II Suceava – vama Siret lucra o singură echipă din cele trei, conform graficului asumat.
De la Ploiești la Pașcani Autostrada Moldovei se construiește cu finanțare prin PNRR și prin POT 2021-2027 pentru secțiunile Pașcani – Suceava – Siret.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: