Patru principii de leadership care conduc cultura companiei

leadership Sursa foto: Dreamstime.com © Costasz 

Există un citat al expertului în leadership și cultură de companie Larry Senn care spune: „Cultura nu este o inițiativă. Cultura este facilitatorul tuturor inițiativelor.”

Nu există două culturi de companie care să fie exact la fel, dar există ceva de învățat de la fiecare dintre ele.

Iată mai multe despre cei „Patru I”-și despre cum să cultivați valorile de leadership pe care le reprezintă, după cum scrie Fast Company.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Instinctul

Atât în viață, cât și în afaceri, nu ne putem aștepta niciodată ca potențialii clienți să vină și să își expună direct problemele; depinde de noi, ca indivizi, să ne perfecționăm instinctul pentru a anticipa care sunt aceste probleme. Aceasta este o abilitate deosebit de critică pentru liderii de afaceri: Concurența este acerbă, noi produse și servicii apar zilnic, iar clienții nu sunt pe deplin conștienți de amploarea problemelor lor (sau de ceea ce vor fi acestea în viitorul apropiat).

Dezvoltarea acestor instincte necesită timp și experimentarea atât a succeselor, cât și a eșecurilor ca rezultat al propriilor decizii. Deși nu există două situații despărțite de timp care să fie la fel, dacă liderii pot pune întrebări dificile și nu se tem de răspunsuri, ei vor putea să obțină informații semnificative și să-și consolideze abilitățile de luare a deciziilor. Este important să nu alegeți calea ușoară și să evitați să puneți aceste întrebări, altfel un concurent care se mișcă rapid ar putea veni cu o soluție mai bună.

Integritate

În calitate de lider de afaceri, menținerea unui nivel ridicat de integritate este vitală pentru a menține încrederea atât cu clienții, cât și cu echipa dumneavoastră. Acolo unde liderii se rătăcesc cel mai adesea este atunci când iau scurtături și sunt recompensați pentru asta, de obicei în scenarii de hipercreștere. Acest lucru îi face să li se pară permis să repete acel comportament, ceea ce duce inevitabil la căderea lor la un moment dat. După cum spune proverbul, „poți păcăli o parte din oameni tot timpul, dar nu poți păcăli toți oamenii tot timpul”.

Cea mai bună modalitate de a menține un standard ridicat de integritate în conducere este să te înconjori de oameni care au valori similare și să îi faci pe ceilalți să dea socoteală. În plus, liderii ar trebui să rămână întotdeauna deschiși la critici. O modalitate de a face acest lucru este de a întreba întotdeauna clienții – chiar și clienții foarte mulțumiți – cum ar fi putut fi mai bună experiența lor.

Intensitate

Intensitatea se află în centrul oricărui startup de succes. Trebuie să existe un simț intens al pasiunii, al urgenței și al responsabilității pentru a conduce misiunea companiei. Acest lucru vine adesea în mod natural în primele zile, dar poate fi greu de susținut după mai mulți ani de îndeplinire cu succes a obiectivelor și etapelor. Este epuizant, atât din punct de vedere emoțional, cât și fizic, nu doar pentru noi ca indivizi, ci și pentru familiile noastre, să trecem prin aceste experiențe.

De aceea, este atât de important ca liderii să își provoace continuu echipele pentru a le menține angajate. Ne forțăm în mod constant să obținem performanțe mai mari, mai multă ușurință în utilizare și să urmărim oportunitățile interesante care apar – fără a ne suprasolicita echipa. Liderii ar trebui să rămână mereu curioși și deschiși la noi oportunități și să se inspire de la clienții care prosperă ca urmare a soluțiilor lor.

Incluziune

Poate fi ușor pentru întreprinderi să cadă în capcana de a angaja doar persoane pe care le cunosc. Dar companiile își fac un mare deserviciu lor și angajaților lor dacă nu se aprovizionează dintr-un bazin de talente mai mare și mai divers. Acordarea priorității incluziunii este esențială pentru diversitatea de gândire și pentru a împinge limitele posibilului. Angajarea de persoane cu medii similare limitează companiile doar la o creștere liniară; angajarea din medii diverse permite o creștere exponențială.

Valoarea unei culturi de companie care adoptă incluziunea se extinde dincolo de angajare: Este vorba, de asemenea, despre implicarea în comunitatea mai largă pentru a obține perspective în legătură cu tipurile de provocări cu care se confruntă. Incluziunea înseamnă să iei în considerare „binele general” și nu doar să te adresezi persoanelor cu care te poți apropia.

Gânduri finale despre leadership și cultura companiei

Deși cultura fiecărei companii este diferită, toate organizațiile pot beneficia de pe urma consolidării valorilor care stau la baza celor „Patru I”. Peisajul de afaceri din ziua de azi este o provocare: Concurența este la un nivel record, talentele pot fi greu de găsit, iar retenția este un aspect cu care multe organizații se luptă. Existența unei culturi de companie puternice și sănătoase poate atenua aceste provocări și ar trebui să se afle în fruntea listei de priorități a fiecărui lider.

Sursa foto: Dreamstime.com © Costasz

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: