Pași înainte pentru proiectele de infrastructură preluate de autorităţile locale: CJ Bihor a desemnat proiectantul drumului expres care va lega Aradul de Oradea

Drumul expres Oradea Arad CJ Bihor (1) Sursa foto: CJ Bihor

Consiliul Judeţean Bihor a desemnat firma Consitrans din România pentru proiectarea Drumului Expres Oradea – Arad, şosea de mare viteză cu o lungime de 134 de kilometri. Acest proiect major de infrastructură este primul preluat de autoritățile locale de la Guvern, fiind realizat de județele Bihor și Arad.

Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic a fost câştigat pentru o ofertă de 40 de milioane de lei şi poate fi semnat dacă în termen de 10 zile nu se depun contestaţii. Durata contractului este de 20 de luni din care primele 10 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.

Construirea Drumului Expres Oradea – Arad ar costa aproximativ un miliard de euro, finanţare europeană prin POT – Programul Operaţional Transport, iar din cei 134 de kilometri, primii 14 vor fi la profil de autostradă cu trei benzi pe sens, notează CJ Bihor.

„Conform proiectului, drumul expres va străbate județele Bihor și Arad, va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri. Valoarea estimată a lucrărilor pentru drumul expres Oradea – Arad este de un miliard de euro, investiție care va fi realizată în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin accesarea fondurilor europene nerambursabile”, precizează CJ Bihor.

Drumul Expres Oradea – Arad este cel mai mare proiect de infrastructură de transport pe care îl derulează autorităţile locale, fiind coordonat de Consiliul Județean Bihor şi Consiliul Județean Arad și de primăriile celor două municipii, fără implicarea directă a Guvernului, un exemplu de descentralizare despre care Economedia a scris anterior.   

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. 20 de luni proiectare!
    100 de luni executie!
    Se va intampla cândva!
    Si daca ar incepe executia in 2025 când se va termina ?
    Poate ca ar trebui sa se extindă astfel de parteneriate.
    Ex. Buzău -Braila sau Suceava – Botosani sau Suceava -Maramures.
    Si Craiova -Tg Jiu.
    Sunt multe oportunități dar inexplicabil durează enorm.
    De exemplu: de 3 ani o zguduie Prahova cu Brașovul pentru o bucata de drum care sa lege Câmpina de Săcele ca alternativa la DN1.
    Nici la anul nu incep cei 40 km!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.