Pasajele de pe DN 1 Valea Prahovei: Ministerul Transporturilor face exproprieri pentru construirea pasajului subteran pietonal de la Bușteni

Pasaj Bușteni

Ministerul Transporturilor face exproprieri pentru construirea pasajului pietonal subteran de la Bușteni, unul dintre proiectele pentru fluidizarea circulației pe DN 1 Valea Prahovei, în lipsa Autostrăzii Ploiești – Brașov.

La Bușteni, Compania de Drumuri va construi două pasaje subterane, primul fiind la intrare dinspre Sinaia (Poiana Țapului, intersecție strada Urlătoarei) care va subtraversa DN 1 pe aproape 30 de metri, în timp ce al doilea pasaj este proiectat la intersecția cu strada Telecabinei.

Principalele probleme de circulație din Bușteni sunt trecerile de pietoni la nivel (în zilele foarte aglomerate poliția rutieră mai întârzie traversarea pietonilor pentru a crește fluența circulației) și virajul la stânga, pentru că se blochează și sensul opus și ieșirile de pe străzile secundare.

Exproprierile se fac pentru 437 mp cu o despăgubire de aproape 200 000 lei. Pasajul va avea o lungime de aproximativ 25 de metri, va costa 5,7 milioane lei și trebuie construit în 20 de luni.

„Circulația rutieră prin orasul Bușteni se realizează pe Drumul Național 1, prevăzut cu două benzi de circulaţie reglementată în dublu sens. Adiacent părții carosabile există suprafețe pietonale (trotuare), iar legătura dintre dintre acestea se realizează printr-o trecere de pietoni aflată în apropierea intersecției cu strada Telecabinei. În prezent, siguranța circulației este asigurată prin indicatoare rutiere și marcaje rutiere longitudinale și transversale, pe partea carosabilă. Din cauza trecerii de pietoni din zonă, care îngreunează fluenţa circulaţiei rutiere și duce la timpi de așteptare ridicați în interiorul orașului Busteni, se dorește reconfigurarea intersecției prin eliminarea trecerii de pietoni de la nivelul Drumului Național 1 și amenajarea unui pasaj pietonal subteran în locul acesteia. Realizarea proiectului va duce la o serie de efecte pozitive și anume:
– fluidizarea traficului;
– reducerea timpului de calatorie și creșterea vitezei medii de deplasare;
– îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului rutier;
– reducerea numărului de accidente precum și îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactului negativ asupra mediului”, arată Compania de Drumuri.

Pe lângă scările clasice, pasajul va avea și câte două lifturi cu o capacitate de maxim 13 persoane/elevator. Memoriul tehnic al proiectantului Metroul SA: „Aparatul de acces. Accesul în pasajul subteran se va realiza de pe cele două trotuare aferente DN1, astfel încât să se realizeze trecerea prin subteran pe o distanță optimă, cât mai scurtă. Se vor realiza racordurile cu trotuarele existente. Ambele accese dispun de scară și de ascensor, pentru a asigura accesibilitatea pentru toate categoriile de utilizatori. Scările și ascensorul sunt dispuse la nivelul aparatului de acces într-o manieră care folosește optim spațiul. Ambele accese sunt acoperite în terasă. Acoperirea este susținută de stâlpi de lemn dispuși echidistant, care sprijină pe un parapet de 0,90 m”.

Alte proiecte în derulare pentru fluidizarea circulației pe Valea Prahovei: pasajele pietonale de la Comarnic, pasajele rutiere de la Sinaia, sensul giratoriu suspendat de la Predeal sau refacerea Drumului Județean pe Valea Doftanei. Autostrada Ploiești – Brașov este în faza de proiectare, documentația urmând să fie predată la sfârșitul anului viitor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: