Orbital București: proiectul pentru 10 șosele radiale din București și Ilfov primește aprobarea pentru studiile de fezabilitate

Drumuri radiale Bucuresti Sursa foto: Facebook / Nicusor Dan

Proiectul ,,Orbital București” care prevede construirea a 10 drumuri expres pentru legătura Bucureștiului cu actuala Centură a Capitalei și mai departe cu Autostrada de Centură A 0 (acum în lucru) a primit aprobarea pentru realizarea studiilor de fezabilitate, a anunțat Primarul General, Nicușor Dan. Este o investiție de aprox. 600 de milioane de euro care a început printr-un parteneriat între Ministerul Transporturilor prin Compania de Drumuri și Primăria Capitalei, parteneriatul cu CNAIR primind aprobare pentru realizarea studiilor de fezabilitate și de la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București (ADIZMB), o structură asociativă a Municipiului București și a Județului Ilfov. „Orbital Bucureşti” înseamnă zece şosele noi cu profil de drum expres, patru benzi, separator de sens şi spaţiu median, cu o lungime totală de 96 de kilometri, care vor asigura legătura între Bucureşti, inelul de centură (DNCB) şi Autostrada inelară – A0, spune Nicușor Dan : ,,Cele 10 radiale sunt prelungiri ale unor bulevarde din Capitală, care se vor intersecta cu șoseaua de centură și se vor conecta la autostrada de centură: Bd. Timișoara, Calea Giulești, Bd. Poligrafiei, zona Pipera, Șos. Dobroești, Splaiul Unirii, Bd. Metalurgiei, Prl. Ferentari. Proiectul celor 10 radiale va permite utilizarea șoselei de centură și a autostrăzii de centură nu doar ca alternative la traficul de tranzit, ci și ca alternative la traficul curent al rezidenților din Capitală și din județul Ilfov.” a transmis Nicușor Dan.

Cele 10 drumuri radiale intersectează 30 de localităţi şi vor avea 30 de noduri rutiere (descărcări) de unde şi costul relativ mare, 600 de milioane de euro. Lungimea acestora variază de la aproximativ 5 kilometri în cazul Drumului Radial 8 (DR 8) Splai Expres, de 5,5 km, care leagă Splaiul Unirii, centura actuală şi A0, până la 13 kilometri în cazul Drumului Radial 9 Expres, care face legătura între Berceni-Gara Progresu-Centura Bucureşti şi nodul Vidra pe Autostrada A0.

Pentru zona de Vest a Capitalei, legătura cu A1 Bucureşti – Piteşti sunt prevăzute drumurile radiale Vest Expres prin bulevardul Timişoara şi DR 2 A1, lărgirea Autostrăzii la 3 benzi pe sens până la spaţiile logistice de la Bolintin (n.r CNAIR analizează şi posibilitatea ca primii 10 km de pe A1 să devină Autostradă urbană, cu transformarea benzii de urgenţă în bandă clasică de circulaţie).

Pentru zona de Nord a Capitalei sunt prevăzute trei Drumuri radiale: Giuleşti Expres, Nord Expres (12 km între bulevardul Poligrafiei şi Corbeanca) şi Pipera Expres (Băneasa Nord, Pipera, Tunari, Otopeni), o şosea de 10 km şi un cost estimat de 85 milioane euro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. La autostrazi raman doar cioturi!
    La Orbital ramane praful Micuşor!
    Poate peste 20 de ani!
    Cand te intorci si o sa scrii:
    Dupa 20 de ani!
    🤣

  2. Orbi…ce ?
    Cum sa fac sa imi trag si eu vreo 2-3 fezabile ? Mai nou asta e moda cu sifonarea banilor !

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.