Orange anunță finalizarea tranzacției prin care a achiziționat pachetul majoritar de 54% din acțiunile Telekom Romania Communications, în timp ce statul român deține restul de 46% din acțiuni.
Astfel, începând de astăzi, 30 septembrie, Telekom Romania Communications este parte a grupului Orange, funcționând în continuare ca o companie de sine stătătoare, subsidiară a Orange România.
„Hellenic Telecommunications Organization (OTE) anunţă că vânzarea cotei sale de 54% din acţiunile Telekom Romania Communications (TKR) către Orange România s-a finalizat astăzi cu succes. Valoarea finală a fost de 295,6 milioane euro”, informează și OTE.
OTE estimează distribuirea către acţionari a sumei de aproximativ 174 milioane euro, sub formă de dividende extraordinare şi răscumpărări adiţionale de acţiuni. Plata dividendelor, care face obiectul aprobărilor interne aferente, este aşteptată în cursul anului 2021.
Telekom Romania Communications va continua să ofere atât asistență, cât și servicii convergente de voce fix-mobil, internet în bandă largă și televiziune pentru cei aproximativ 5 milioane de clienți ai săi. De asemenea, va gestiona infrastructura de rețea ce cuprinde până la 90.000 de km de fibră optică și ce conectează în jur de 3 milioane de gospodării.
Aproximativ 916.000 de clienți cu servicii mobile asociate contractelor convergente vor avea acces, în următoarele luni, la conectivitate mobilă în rețeaua Orange. Serviciile mobile pentru acești clienți sunt furnizate astăzi de Telekom Romania Mobile printr-un contract MVNO cu Telekom Romania Communications. Transferul între cele două rețele mobile se va petrece gradual și toate schimbările vor fi comunicate în avans, astfel încât acest proces să fie cât mai simplu pentru clienți, afirmă compania.
Liudmila Climoc își va continua responsabilitățile în calitate de CEO al Orange România. Astăzi, Consiliul de administrație al Telekom Romania Communications l-a numit pe Andrei Popovici în funcția de CEO al Telekom Romania Communications. Andrei Popovici a fost timp de 6 ani în echipa Telekom România, ocupând în ultimii 4 ani poziția de Director executiv de vânzări locale și operațiuni clienți. De asemenea, a avut poziții executive în mai multe organizații de top, locale și internaționale, conducând atât proiecte majore de transformare, cât și strategii comerciale.