Oficiul Viei şi Produselor Vitivinicole, instituţie subordonată Ministerului Agriculturii, a semnat un protocol de colaborare cu autorul “Atlasului Vinului Românesc” pentru promovarea sectorului vitivinicol autohton

Vin Sursă foto: Unsplash

Sectorul vitivinicol românesc va fi promovat în mediul online prin intermediul unor platforme deja existente, care vor fi actualizate şi modernizate. Acest lucru se va întâmpla odată cu încheierea unui protocol de colaborare între Oficiul Naţional al Viei şi Produselor Vitivinicole (ONVPV), instituţie subordonată Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, şi Iulian Bărbuceanu, autorul proiectului independent de promovare a acestui sector “Atlasul Vinului Românesc”.

“Scopul Protocolului este de a promova împreună sectorul vitivinicol românesc către publicul general din ţară şi străinătate în mediul online prin intermediul unor platforme deja existente, care vor fi actualizate şi modernizate: www.onvpv.ro în română şi engleză, respectiv www.atlasulvinului.ro în limba română şi www.wineguideromania.com în limba engleză”, se arată într-un comunicat al Oficiului Naţional al Viei şi Produselor Vitivinicole (ONVPV).

Un beneficiu major al parteneriatului este realizarea unei baze de date cartografice online pusă gratuit la dispoziţia publicului general şi a specialiştilor, la nivel global, cu peste 200 de hărţi vitivinicole de precizie şi tematice, actualizate constant în cadrul parteneriatului.

“Existenţa acestei baze de date cartografice va asigura o promovare mai uşoară a vinurilor certificate româneşti DOC, IG sau varietal, atât pe piaţa internă cât şi pe cea internaţională. În baza parteneriatului, un număr de aproximativ 2.000 de afaceri din sectorul vitivinicol vor beneficia de un pachet extins de promovare gratuită (pe lângă cele contra cost, disponibile iniţial) la nivel naţional şi internaţional. În primele luni ale anului următor afacerile considerate în grupul ţintă (producători, specialişti, HORECA etc) vor fi invitate să se alăture comunităţii care în prezent promovează deja gratuit primele 500 de firme din domeniu”, menţionează comunicatul.

Rezultatele studiului desfăşurat de către autorul proiectului şi inovaţiile tehnologice şi cartografice ale proiectului denumit “Atlasul Vinului Romanesc”, derulat în decursul unui an de zile, vor fi utilizate împreună cu informaţii statistice actualizate şi furnizate constant de către ONVPV, conform legislaţiei în vigoare, pentru a comunica publicului general informaţii într-un mod modern, practic şi accesibil la nivel global.

Colaborarea va aduce în atenţia celor interesaţi, în mediul online, resurse care vor susţine punctual şi gratuit întreg sectorul vitivinicol printr-o abordare multidisciplinară, oenoturism, evenimente, restaurante, specialişti din domeniu care nu produc vin, dar furnizează servicii. Ca rezultat, consumatorii români şi străini vor avea acces la informaţii despre oportunităţile oferite de vinul românesc într-un mod modern, organizat, bazat pe date oficiale, actualizate constant şi prezentate în context, se precizează în comunicat.

Proiectul de parteneriat are ca obiectiv susţinerea demersurilor şi promovarea comunităţii vinului romanesc, pentru care platformele online pun la dispoziţie numeroase resurse în mod gratuit.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: