OFICIAL CFR Infrastructură a ales varianta unui traseu cu tunel de 10 kilometri între Azuga şi Timişu de Sus pentru modernizarea liniei de tren Predeal – Braşov. Cel mai lung tunel feroviar din România, parte a unui coridor strategic internaţional de mare viteză

Linia de tren București Brașov CFR Călători tuneluri

Un tunel cu o lungime de 10 kilometri ar urma să fie construit între Azuga, Predeal şi Timişu de Sus pe linia de tren Bucureşti – Braşov, varianta traseului care va include cel mai lung tunel din România fiind aprobată de Comisia Europeană pentru că va face parte dintr-un coridor strategic internaţional de mare viteză, potrivit unui răspuns al companiei CFR Infrastructură transmis Economedia.

„În ceea ce privește Studiul de Fezabilitate pentru Modernizarea secțiunii feroviare Predeal – Brașov, a fost aprobat raportul privind alternativa de traseu, iar Prestatorul a depus documentația pentru obținerea Certificatului de Urbanism. Conform alternativei de traseu alese, se va construi un tunel nou, de aproximativ 9,80 km, amplasat între zona km 139+400, cap Y Azuga și km 149+200, cap Y Timișu de Sus. Menționăm faptul că, procentul de realizare a documentației tehnice este de aproximativ 49%, iar prelungirea contractului s-a datorat întârzierilor în aprobarea variantei optime, generate de observațiile și analizele amănunțite cerute de Jaspers și de solicitarea Comisiei Europene – DG MOVE, privind încadrarea tunelului din cadrul acestui proiect într-un coridor strategic internațional de mare viteză”, a explicat CFR Infrastructură la solicitarea Economedia.

Segmentul dintre Predeal şi Braşov este singurul rămas nemodernizat de pe linia Braşov – Bucureşti – Constanţa, iar lucrările de reabilitare ar avea un cost estimat de 1,4 miliarde euro (detalii aici). În prezent, cel mai lung tunel feroviar din România este la Teliu, pe linia redeschisă CFR Braşov – Întorsura Buzăului, iar în execuţie este tunelul Ormeniş de 7 km pe Magistrala Braşov – Sighişoara. În pregătire este un alt tunel de 7 km la Balota, pe M 100 Craiova Caransebeş.

Compania CFR infrastructură a prelungit cu 10 luni contractul semnat cu Egis pentru realizarea Studiului de Fezabilitate. Astfel, documentația tehnică necesară licitației pentru proiectare și execuție va fi predată în 7 iunie 2023, potrivit raportului oficial CFR infrastructură. Ultima variantă de traseu prevedea un tunel cu o lungime de 7 kilometri. Tunelurile dintre Predeal și Brașov au fost construite în urmă cu aproape un secol și jumătate (1876-1878), iar trenurile ating o viteză maximă de 50 km/h, declivitatea fiind de 25‰.

Video CFR Călători. Intrarea în tunel de la 1 h 43 min.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Proiectul a inceput prost!

    “Compania CFR infrastructură a prelungit cu 10 luni contractul semnat cu Egis pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.”

    La.multi ani!
    Pas cu pas!
    Ca la autosotrazi!😯

  2. Nu înțeleg de ce se mai construiește un tunel de 7 km Care va dura ani de zile și fonduri multe și probabil că nu se va finaliza niciodată când există linia actuală între Azuga și Timișul de Sus Care trebuie doar modernizată De ce nu intervine DNA să vadă ce Șmecherii se se fac cu aceste fonduri

    • Construirea acestui tunel are în vedere reducerea declivității (unghiului de pantă) a liniei, care între stațiile Predeal și Timișul de Jos este în prezent printre cele mai mari din România, fapt care impune circulația trenurilor grele de marfă dinspre Brașov spre Ploiești (la urcare) cu dublă tracțiune (cu câte 2 locomotive), dar determină și o uzură avansată a șinelor în zona serpentinelor și actualelor tuneluri dintre Predeal și Timișul de Sus. Tunelul acesta face parte din modernizarea acestei linii și se pare că va subtraversa stațiunea Predeal (care nu va mai fi deservită de viitoarea linie, prin acel tunel, dar linia actuală va rămâne în exploatare și după construirea tunelului, pentru trenurile ușoare, de călători), fiind de fapt o variantă destinată circulației trenurilor cu viteze mari (120 – 160 Km/h) și a celor grele, de marfă.

  3. Eu nu înțeleg și refuz să înțeleg faptul ca acește “minți luminate” puse în niste poziții cheie pe foarte mulți bani publici, ar trebui sa “gândească” apoi sa ia decizii favorabile tuturor celor care trăiesc în acest spațiu românesc.
    Mă miră faptul că nimeni, dar absolut nimeni nu pomenește de realizarea caii ferate prin pasul Buzăului unde deja exista o linie CFR, mai mult exista un proiect realizat in anii ’70 cu trei variante de execuție, fapt ce ar fi din punct de vedere strategic o mare realizare, ar fi scurtat drumul dinspre Ardeal spre portul Constanța cu mult, iar investiția nu ar fi fost așa de mare cu realizarea tunelului amintit.
    Oricum nu sunt banii lor, oricum banul trebuie să circule iar interesele sunt ale altora care nu sunt români iar noi trebuie să fim cuminți și supuși 🤕

  4. Domnul Nicolae are dreptate.
    E foarte bine că se păstrează și actuala configurație, dar totodată se scapă de panta mare și se scurtează cu cca. 10Km distanța.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.