Connections, o companie românească de transformare digitală din România, vrea să se listeze la bursă în acest an și are ca țintă pentru următorii 3-5 ani extinderea pe piețe mature și avansate tehnologic, ca SUA, Europa de Nord, precum și pe piețe în dezvoltare cu potențial foarte mare, ca de exemplu Orientul Mijlociu.
Investițiile pentru intrarea pe astfel de piețe pot varia de la câteva sute de mii de euro până la 1 milion de euro, în funcție de oportunitățile identificate în primul an de funcționare. Un pilon important pentru susținerea extinderii companiei pe piețele externe este listarea la Bursa de Valori București, demers ce urmează a fi făcut în acest an împreună cu cel mai activ broker de retail, TradeVille.
„Beneficiem, implicit, de un marketing global foarte bine susținut de listarea UiPath. Tehnologia RPA și hiperautomatizarea se dezvoltă într-un ritm accelerat, ceea ce ne oferă o piață în creștere constantă pentru următorii ani. În plus, faptul că UiPath este un unicorn românesc, este, pentru noi, ca și companie cu sediul central în București, un atu. Așadar, este un impuls pentru noi și pentru multe alte companii din țara noastră, pe care încercăm să îl valorificăm global”, declară Bogdan Florea, fondator și CEO Connections.
Compania are deja birouri în Bulgaria, Serbia, Germania, Franța, Olanda, SUA, Arabia Saudită și Taiwan. Cea mai recentă piață externă accesată de companie este Taiwan, unde Connections a deschis o filială în 2019.
Connections și-a construit planurile de extindere pentru următorii ani astfel încât să capitalizeze momentul post-COVID, o perioadă extrem de propice pentru business-urile din tehnologie. Compania pariază pe automatizare, nu doar ca efect al digitalizării forțate din perioada crizei COVID, dar și ca etapă firească de dezvoltare a relațiilor de muncă și sociale și amprentă emblematică a revoluției industriale 4.0.
„A deschide un birou într-o nouă regiune presupune selecția de personal calificat pentru dezvoltarea business-ului, acoperirea rapidă a diferențelor culturale și integrarea noilor veniți în cultura companiei. Pe lângă armonizări de legislație, elemente comerciale și legate de dreptul muncii, pot apărea și dificultăți în înțelegerea culturii de business, a mecanismelor de funcționare a companiilor client și, evident, depășirea barierelor competiționale. Condiția esențială pentru a beneficia pe termen lung de o poziție privilegiată este dezvoltarea continuă și avansul tehnologic. Practic, o companie trebuie să parieze mereu pe tehnologii emergente care vor putea să devină standard abia în 3-5 ani”, declară Bogdan Florea.
Digitalizarea este unul dintre domeniile care beneficiază cel mai mult de delocalizare. Conform studiului „Top Strategic Technology Trends for 2021” publicat de compania de consultanță Gartner la începutul acestui an, direcțiile în care se dezvoltă industria în acest an sunt: IoT, experiența digitală a consumatorilor, protecția datelor, procesarea datelor și rularea aplicațiilor în cloud, provocările de securitate cibernetică, AI, hiperautomatizare. Aceste trenduri sunt vizibile la nivel global.
Connections are 300 de angajați și birouri în Bulgaria, Serbia, Germania, Franța, Olanda, SUA, Arabia Saudită și Taiwan. Compania este specializată în Intelligent Automation, IT Infrastructure Support, Digital Business Process Management și Software Development On Demand. Clienții Connections sunt companii globale și companii medii românești din industrii precum Banking, FMCG, Oil & Gas, Telecom și Retail. Începând cu luna iulie 2018 Connections a semnat un parteneriat cu UiPath, platforma de Enterprise Robotic Process Automation (RPA) cu cel mai rapid grad de adopție la nivel mondial, alături de care a implementat deja cu succes procese de automatizare robotizată în industrii cheie. Totodată Connections a investit peste 200.000 euro în dezvoltarea unei platforme fintech de open banking menită să integreze API-urile puse la dispoziție de băncile din România, odată cu aplicarea directivei Revised Payment Service Directive (PSD2), care obligă băncile să dea acces la informații privind conturile bancare de plăți accesibile online, unor terțe părți care își pot dezvolta servicii de informații, plăți și alte servicii financiare către clienții băncilor. Connections a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 7 milioane de euro.